Saltar al contingut principal

Alumnes estrangers. Per titularitat del centre i nivells. Comarques i Aran

Alumnes estrangers. Per titularitat del centre i nivells. Total. Comarques i Aran Vallès Oriental
Infantil Primària ESO Batxillerat CFGM CFGS PQPI Especial Total
Curs 2023/24 1.253 3.158 1.827 227 294 170 83 39 7.051
Curs 2022/23 1.388 3.059 1.653 207 292 156 73 38 6.866
Curs 2021/22 1.420 2.957 1.428 216 281 164 107 26 6.599
Curs 2020/21 1.474 3.013 1.394 208 256 160 136 24 6.665
Font:
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2023/24: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PQPI: Programes de qualificació professional inicial.
No inclou dades dels ensenyaments a distància del sector públic.
Alumnes estrangers. Per titularitat del centre i nivells. Sector públic. Comarques i Aran Vallès Oriental
Infantil Primària ESO Batxillerat CFGM CFGS PQPI Especial Total
Curs 2023/24 989 2.526 1.377 199 265 158 67 39 5.620
Curs 2022/23 1.140 2.509 1.297 184 250 138 57 38 5.613
Curs 2021/22 1.178 2.532 1.156 198 239 137 77 26 5.543
Curs 2020/21 1.263 2.597 1.129 194 218 133 104 24 5.662
Font:
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2023/24: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PQPI: Programes de qualificació professional inicial.
No inclou dades dels ensenyaments a distància del sector públic.
Alumnes estrangers. Per titularitat del centre i nivells. Sector privat. Comarques i Aran Vallès Oriental
Infantil Primària ESO Batxillerat CFGM CFGS PQPI Especial Total
Curs 2023/24 264 632 450 28 29 12 16 0 1.431
Curs 2022/23 248 550 356 23 42 18 16 0 1.253
Curs 2021/22 242 425 272 18 42 27 30 0 1.056
Curs 2020/21 211 416 265 14 38 27 32 0 1.003
Font:
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2023/24: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PQPI: Programes de qualificació professional inicial.
No inclou dades dels ensenyaments a distància del sector públic.

Darrera actualització: 30 de setembre de 2025.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Batxillerat
Ensenyament de dos cursos acadèmics, dels setze anys als divuit. Per accedir-hi s'ha de tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria. En acabar aquests estudis, els alumnes que els hagin cursat satisfactòriament en qualsevol de les seves modalitats, reben el títol de batxiller amb accés a l'educació superior.
Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.
Educació infantil
Etapa educativa preobligatòria que s'imparteix als infants de 0 a 6 anys. S'organitza en dos cicles de tres cursos: primer cicle o primera infància (de 0 a 3 anys) i segon cicle o primer ensenyament (de 3 a 6 anys). Poden impartir el primer cicle d'educació infantil els centres creats o autoritzats per l'Administració educativa. Els centres que únicament imparteixen el primer cicle d'educació infantil tenen la denominació genèrica de llar d'infants o escola bressol.
Educació primària
Ensenyament que comprèn sis cursos, des dels sis anys fins als dotze, i té caràcter obligatori. S'estructura en tres cicles de dos cursos acadèmics cadascun.
Educació secundària obligatòria (ESO)
Ensenyament que comprèn quatre cursos acadèmics. Generalment s'inicia l'any natural en què es compleixen 12 anys i s'acaba als 16. Els alumnes que obtenen el títol de graduat o graduada en ESO poden accedir al batxillerat o bé a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional, d'ensenyaments esportius (si se supera la prova específica d'accés) o d'arts plàstiques i disseny.
Ensenyament professional de grau mitjà
Estudi que comprèn un conjunt d'ensenyaments que capaciten per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de graduat en educació secundària o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic en la professió corresponent.
Ensenyament professional de grau superior
Estudi que capacita per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de batxiller o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic superior, que habilita per a l'exercici de la professió. També permet l'accés als estudis universitaris de primer cicle del corresponent sector professional.
Programes de qualificació professional inicial (PQPI)
Es dirigeixen a alumnes més grans de 16 anys que no han obtingut el títol de GESO (graduat/ada en ESO). Incorporen tres tipus de mòduls, que proporcionen: competències professionals (mòduls A), formació de caràcter general (mòduls B), el títol de GESO (mòduls voluntaris C). Les proves d'accés amb exempcions se suprimiran a partir del curs 2012-2013.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionals.