Saltar al contingut principal

Regulació de l'ocupació. Procediments i treballadors afectats. Comarques i Aran, i àmbits

Regulació de l'ocupació. Expedients i treballadors afectats (1). Comarques i àmbits 2004
Treballadors afectats
Expedients Extinció Suspensió Reducció Total
Alt Camp 0 0 0 0 0
Alt Empordà 12 44 49 0 93
Alt Penedès 6 43 24 0 67
Alt Urgell 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0
Anoia 10 368 2 0 370
Bages 21 323 251 1 575
Baix Camp 3 3 6 0 9
Baix Ebre 1 0 2 0 2
Baix Empordà 8 30 20 0 50
Baix Llobregat 46 1.024 89 0 1.113
Baix Penedès 6 43 29 6 78
Barcelonès 180 1.683 582 13 2.278
Berguedà 6 57 23 0 80
Cerdanya 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 1 30 0 0 30
Garraf 5 68 4 0 72
Garrigues 1 6 0 0 6
Garrotxa 6 39 95 0 134
Gironès 22 267 0 0 267
Maresme 18 246 216 6 468
Montsià 2 0 27 0 27
Noguera 1 6 0 0 6
Osona 11 125 49 0 174
Pallars Jussà 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 9 0 0 9
Pla de l'Estany 2 18 6 0 24
Priorat 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 0 0 0 0
Ripollès 5 14 319 0 333
Segarra 0 0 0 0 0
Segrià 26 81 6 0 87
Selva 11 467 65 0 532
Solsonès 0 0 0 0 0
Tarragonès 27 121 39 1 161
Terra Alta 0 0 0 0 0
Urgell 3 41 5 0 46
Val d'Aran 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 90 2.065 740 5 2.810
Vallès Oriental 31 499 62 61 622
Catalunya 562 7.720 2.710 93 10.523
Metropolità 376 5.628 1.717 85 7.430
Comarques Gironines 66 879 554 0 1.433
Camp de Tarragona 37 197 74 7 278
Terres de l'Ebre 3 0 29 0 29
Ponent 32 143 11 0 154
Comarques Centrals 48 873 325 1 1.199
Alt Pirineu i Aran 0 0 0 0 0
Font: Departament de Treball i Indústria. Servei d'Estudis i Estadístiques.
Nota: Treballadors afectats per expedients autoritzats.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Regulació de l'ocupació
Nombre d'expedients presentats per les empreses o representants legals dels treballadors per tal de sol·licitar la suspensió o extinció de relacions laborals o reduccions de jornada, per causes econòmiques o d'altres tipus, i que han estat resolts per l'autoritat laboral.

Aspectes metodològics

S'hi inclouen els expedients de regulació d'ocupació que afecten Catalunya, tant si la gestió de l'expedient l'ha fet el Departament d'Empresa i Ocupació com si l'ha fet el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.

La font d'informació és el full estadístic que per a cada expedient de regulació d'ocupació acabat s'emplena als serveis territorials del Departament d'Empresa i Ocupació o a la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball del Departament d'Empresa i Ocupació, o a la Direcció General de Treball del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.

Els expedients de regulació d'ocupació es classifiquen segons els conceptes següents:

  • forma d'acabament: autoritzats i comunicats no desistits, no autoritzats i desistits (que inclou també els arxivats i els inadmissibles);
  • tipus: pactat i no pactat (fins l'any 2009 els expedients autoritzats presentats pels treballadors i els de força major es classifiquen com a pactats; a partir de l'any 2010, atès que per a aquests expedients aquesta informació no procedeix, com tampoc per als expedients que afecten a socis de cooperatives, es classifiquen com a no pactats);
  • efecte: només té sentit per als expedients autoritzats i comunicats no desistits i pot ser suspensió o extinció de les relacions de treball o reducció de la jornada. Les jubilacions anticipades es consideren estadísticament com a extincions.

A partir de l'entrada en vigor del Reial decret 801/2011, que aprova el Reglament dels procediments de regulació d'ocupació i d'actuació administrativa en matèria de trasllats col·lectius, s'entén per suspensió el cessament de l'activitat que afecta a dies complets, tant si són continuats com alterns, mentre que la reducció de jornada es defineix com la disminució temporal de la jornada de treball entre un 10 i un 70%, computada sobre la base d'una jornada diària, setmanal, mensual o anual. Per tant, les estadístiques de regulació d'ocupació del període comprès entre l'entrada en vigor del Reial decret llei 10/2010 i l'entrada en vigor del Reial decret 801/2011, pel que fa a les mesures de suspensió i reducció, cal interpretar-les amb cautela atesos aquests canvis associats a la gestió dels expedients i s'han de tenir presents en les anàlisis de les sèries temporals de dades.

Els comunicats no desistits són expedients iniciats a partir del 12 de febrer de 2012 (entrada en vigor del Reial decret llei 3/2012, de 10 febrer, de mesures urgents per a la reforma del mercat laboral). Es comptabilitzen temporalment segons la data de la comunicació de la decisió empresarial un cop finalitzat el període de consultes.Des del 12 de febrer de 2012, els expedients autoritzats només inclouen els de força major i els que afecten els socis de societats cooperatives.