Saltar al contingut principal

Aqüicultura. Producció. Per espècies

Aqüicultura. Producció. Per espècies Catalunya. 2021
Valor Variació (%)
Producció aqüícola 9.318 32,6
Mol·luscs 3.579 31,4
Cloïssa 9 0,0
Musclo 3.060 25,7
Ostró 495 82,0
Altres 15 66,7
Peixos 5.739 33,4
Llobarro 107 7,0
Orada 0 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Esturió 6 500,0
Truita 1.648 -2,8
Altres 3.978 58,8
Unitats: Tones.
Font: Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. Direcció General de Política Marítima i Pesca Sostenible.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 8 d'abril de 2022.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Aqüicultura
Cultiu d'organismes aqüícoles bé en el medi natural en què es troben, bé en instal·lacions adaptades a controlar les variables físiques i biològiques de l'aigua per tal d'optimar la producció en el medi aquós.

Aspectes metodològics

Les dades referents al sector de la pesca i l'aqüicultura provenen del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. El Departament planifica les línies de foment del sector pesquer i aqüícola, gestiona els programes d'ajut i comercialització de la pesca i l'aqüicultura, i executa els plans relatius als recursos marins. També coordina les relacions amb les confraries de pescadors i d'altres organitzacions del sector a Catalunya. Pel que fa a la flota pesquera, el Departament gestiona les autoritzacions de nova construcció, modernització i canvis de base dels vaixells de pesca.