Generalitat de Catalunya. Pressupost. Despeses. Per seccions
2022 | |
---|---|
Òrgans superiors | 99,07 |
Parlament de Catalunya | 72,62 |
Consell de Garanties Estatutàries | 3,42 |
Sindicatura de Comptes | 12,92 |
Oficina Antifrau | 6,82 |
Comissió Jurídica Assessora | 3,28 |
Departaments | 31.327,04 |
Presidència | 701,44 |
Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori | 2.269,74 |
Economia i Hisenda | 183,77 |
Igualtat i Feminismes | 91,57 |
Acció Exterior i Govern Obert | 94,27 |
Recerca i Universitats | 1.476,70 |
Interior | 1.599,44 |
Ensenyament | 6.555,56 |
Salut | 10.614,10 |
Cultura | 384,97 |
Justícia | 1.092,28 |
Drets socials | 3.860,97 |
Empresa i Treball | 1.224,57 |
Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural | 1.177,66 |
Fons no departamentals | 17.437,17 |
Pensions | 1,60 |
Deute | 11.389,54 |
Despeses de diversos departaments | 1.622,07 |
Participació ens locals de Catalunya en ingressos de l'Estat | 4.123,96 |
Fons de contingència | 300,00 |
Total | 48.863,27 |
Unitats: Milions d'euros. | |
Font: Departament d'Economia i Hisenda. | |
Notes: | |
- (1) Subsector Generalitat. | |
- No es va aprovar la Llei de pressupostos per als exercicis 2013, 2016, 2018, 2019 i 2021. | |
- Des de 2015, l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials s'ha integrat al Departament de Benestar Social i Família. | |
- Podeu consultar la "Memòria explicativa" dels pressupostos de cada exercici per obtenir una millor interpretació de les dades. |
Darrera actualització: 29 d'agost de 2022.
Estadística PRESGENNota metodològica
Definició de conceptes
- Pressupost
- Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.
- Pressupost preventiu o inicial
- Document comptable que reflecteix les quantitats aprovades tant d'ingressos com de despeses, amb la característica que aquestes han de ser equilibrades, és a dir, el total dels ingressos i de les despeses ha de coincidir quantitativament. Quan es parla de pressupost sense especificar-ne la classe, s'entén que és el preventiu.
Aspectes metodològics
Els pressupostos públics són el pla econòmic i financer associat a l'estratègia del Govern. Són una eina per a la planificació, programació, control, seguiment i avaluació de les actuacions del sector públic. Tenen caràcter anual i en ells s'especifiquen les previsions dels ingressos que s'esperen obtenir i les despeses (crèdits) que com a màxim es podran reconèixer durant l'exercici. Els aprova el Parlament com a llei específica.
Pressupostos de la Generalitat: comprèn el pressupost preventiu, per funcions i per capítols, el pressupost consolidat i el pressupost liquidat, així com les inversions reals a les comarques catalanes. Es presenten també els pressupostos de les entitats autònomes administratives, comercials i financeres, de dret públic, mercantils, gestores de la Seguretat Social.
S'hi incorpora una taula d'ingressos i despeses, per capítols, d'acord amb la metodologia SEC (Sistema europeu de comptes nacionals i regionals), conjunt coherent i detallat de comptes i quadres que permet una visió sistemàtica, comparable i completa de l'activitat econòmica dels països membres de la Unió Europea.
El subsector Generalitat correspon a l'Administració de la Generalitat. Està integrat pels diferents departaments, els òrgans superiors (Parlament, Sindicatura de Comptes, etc.) i els anomenats Fons no departamentals (pensions, deute, despeses de diversos departaments, etc.).
No es va aprovar la Llei de pressupostos per a l'exercici 2013.
Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.
La informació no disponible es representa mitjançant el símbol ":". Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".
Taules disponibles [+]
- Demografia · Societat
- Qualitat de vida
-
Economia
- Macromagnituds
- Empreses · Finances
-
Finances públiques
-
Administració autonòmica
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Per capítols
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Per origen dels ingressos
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Despeses. Per seccions
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Entitats gestores de la Seguretat Social
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. CatSalut i entitats autònomes
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Entitats de dret públic
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Societats mercantils
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Consorcis
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Fundacions
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost. Ingressos i despeses per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost (SEC). Ingressos i despeses. Per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost consolidat. Ingressos. Per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost consolidat. Despeses. Per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost. Despeses. Per àrees i polítiques de despesa
- Generalitat de Catalunya. Pressupost liquidat. Ingressos i despeses. Per capítols
- Generalitat de Catalunya. Inversions reals pressupostades. Comarques i Aran, i àmbits
- Generalitat de Catalunya. Inversions reals liquidades. Comarques i Aran, i àmbits
- Generalitat de Catalunya. Recaptació de tributs
- Administració local
- Administració estatal
- Unió Europea
-
Administració autonòmica
- Inversió i comerç exterior
- Preus
- Recerca · Tecnologia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori