Saltar al contingut principal

Fires comarcals. Comarques i Aran, i àmbits

Fires comarcals. Comarques i àmbits
2014 2013 2012 2011
Alt Camp 5 5 4 5
Alt Empordà 21 19 17 17
Alt Penedès 8 7 7 7
Alt Urgell 4 2 4 2
Alta Ribagorça 3 2 2 2
Anoia 13 9 9 8
Bages 26 22 24 24
Baix Camp 15 15 11 13
Baix Ebre 10 11 11 16
Baix Empordà 19 17 14 16
Baix Llobregat 17 19 18 21
Baix Penedès 4 3 4 4
Barcelonès 7 7 8 8
Berguedà 14 12 12 12
Cerdanya 4 0 4 3
Conca de Barberà 5 4 5 5
Garraf 6 6 8 7
Garrigues 3 3 3 3
Garrotxa 18 17 17 15
Gironès 12 14 17 14
Maresme 18 21 24 20
Montsià 13 8 8 10
Noguera 9 7 6 7
Osona 25 23 24 25
Pallars Jussà 12 8 11 9
Pallars Sobirà 9 9 6 7
Pla d'Urgell 4 4 5 5
Pla de l'Estany 6 6 6 5
Priorat 2 1 1 3
Ribera d'Ebre 11 8 10 8
Ripollès 8 11 10 10
Segarra 4 3 3 4
Segrià 11 12 9 12
Selva 12 11 9 9
Solsonès 9 7 9 9
Tarragonès 2 2 0 1
Terra Alta 5 5 5 7
Urgell 9 9 9 8
Val d'Aran 5 5 5 5
Vallès Occidental 13 12 16 15
Vallès Oriental 21 21 19 17
Catalunya 422 387 394 398
Metropolità 77 80 85 81
Comarques Gironines 96 95 90 86
Camp de Tarragona 29 27 21 27
Terres de l'Ebre 39 32 34 41
Ponent 40 38 35 39
Comarques Centrals 73 64 69 70
Alt Pirineu i Aran 37 26 32 28
Penedès 31 25 28 26
Font: Departament d'Empresa i Ocupació. Direcció General de Comerç.
Notes:
A partir del març del 2014 vuit municipis de l'Anoia canvien d'adscripció i passen de l'àmbit Penedès a les Comarques Centrals. Per a la comparabilitat dels resultats, les sèries han estat revisades a partir del 2009.
La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.

Darrera actualització: 2 de març de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Fira
Activitat de caràcter periòdic que s'adreça principalment al públic professional. S'hi poden admetre comandes i perfer contractes de compravenda, però no s'hi poden fer vendes directes amb retirada de mercaderia durant el període en què tenen lloc. Si l'activitat de caràcter periòdic s'adreça al públic general i admet eventualment la venda directa amb retirada de mercaderia, s'anomena fira mercat. Si l'oferta exhibida és representativa de diferents sectors s'anomena fira multisectorial. Si l'oferta exhibida és representativa d'un únic sector s'anomena monogràfica o saló. Si l'activitat firal no té una periodicitat establerta s'anomena exposició o mostra.

Aspectes metodològics

Les dades de fires comarcals i de fires i salons monogràfics són d'àmbit estatal o internacional. La classificació geogràfica s'estableix si la procedència dels seus expositors representa més d'un 20% del total.