Saltar al contingut principal

Fires i salons monogràfics. Províncies

Fires i salons monogràfics. Províncies 2020
Dies Periodicitat Expositors Visitants Any d'inici Temàtica
Barcelona
Barcelona Wine Week 3 biennal (parells) 190 13.956 2020 Alimentació, vins
Biz Barcelona. Saló Emprenedor (1) 3 anual 28 7.112 2010 Serveis a empreses i emprenedors
Saló de l'Ocupació (1) 3 anual 129 7.112 2018 Formació i Treball
Advanced Factories 3 anual 301 17.305 2017 Indústria, tecnologia industrial
Saló de la Immersió 3 anual 122 15.000 2000 Submarinisme
Lleida
Expoclàssic 1 anual 35 1.500 1996 Automòbil
Font: Departament d'Empresa i Treball. Direcció General de Comerç.
Notes:
(1) Biz Barcelona. Saló de l'Emprenedor i el Saló de l'Ocupació comparteixen visitants: 7.112 visitants presencials. Visitants presencials i en línia no repetits: 11.933.
La pandèmia de la covid-19 ha afectat molt el món firal en general i, de manera especial, les fires més grans, unes vegades de manera directa per la prohibició expressa de celebrar les activitats firals i d'altres perquè les limitacions de la mobilitat impedien l'assistència de visitants, especialment des de l'estranger. No obstant això, algunes entitats organitzadores han muntat activitats exclusivament virtuals. Aquestes activitats, que són de naturalesa molt diferent (en algunes hi ha hagut participació d'alguns expositors, en d'altres únicament s'han fet conferències), no es poden considerar fires d'acord amb la definició de l'article 40.1.b) de la Llei 18/2017, de l'1 d'agost, de comerç, serveis i fires.

Darrera actualització: 27 d'agost de 2021.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Fira
Activitat de caràcter periòdic que s'adreça principalment al públic professional. S'hi poden admetre comandes i perfer contractes de compravenda, però no s'hi poden fer vendes directes amb retirada de mercaderia durant el període en què tenen lloc. Si l'activitat de caràcter periòdic s'adreça al públic general i admet eventualment la venda directa amb retirada de mercaderia, s'anomena fira mercat. Si l'oferta exhibida és representativa de diferents sectors s'anomena fira multisectorial. Si l'oferta exhibida és representativa d'un únic sector s'anomena monogràfica o saló. Si l'activitat firal no té una periodicitat establerta s'anomena exposició o mostra.

Aspectes metodològics

Les dades de fires comarcals i de fires i salons monogràfics són d'àmbit estatal o internacional. La classificació geogràfica s'estableix si la procedència dels seus expositors representa més d'un 20% del total.

La informació no disponible es representa mitjançant el símbol ":". Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".