Saltar al contingut principal

Transport públic urbà. Autobusos

Transport públic urbà. Autobusos Catalunya. 2002
Nombre de línies km de xarxa Nombre d'autobusos km recorreguts pels autobusos Viatgers transportats (1)
Badalona 5 51 41 2.511.897 10.148.750
Barcelona 93 834 937 40.362.441 191.972.599
Calonge 2 9 2 28.185 31.703
Cerdanyola del Vallès (2) 2 13 2 110.126 114.596
Esplugues de Llobregat (3) 3 39 5 191.306 294.231
Figueres 2 21 3 145.161 331.367
Girona 9 68 28 1.211.170 2.703.341
Granollers 3 34 7 297.890 938.503
Hospitalet de Llobregat, l' 4 90 27 1.652.687 4.428.860
Igualada 2 9 7 217.500 362.917
Lleida 16 75 39 1.476.307 6.427.853
Manresa 5 37 10 40.128 1.592.485
Masnou, el 1 8 2 66.336 152.274
Mataró 6 69 22 1.192.670 4.384.772
Mollet del Vallès 1 7 1 2.539 1.019
Olot 2 7 4 84.278 147.000
Palamós 3 12 3 100.252 63.478
Reus 10 144 9 478.710 1.732.975
Rubí 4 90 10 611.941 1.257.521
Sabadell 13 202 56 2.817.143 12.083.054
Sant Boi de Llobregat 1 19 3 206.610 397.467
Sant Cugat del Vallès 4 56 8 542.117 669.103
Sant Feliu de Guíxols 1 8 2 50.437 88.037
Sant Feliu de Llobregat 2 14 2 116.675 229.283
Sitges 2 33 3 160.445 172.581
Súria 1 5 1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Tarragona 14 270 52 2.612.771 8.165.750
Terrassa 13 185 54 2.733.167 9.321.976
Vallirana (2) 1 55 1 81.000 44.331
Valls 4 6 3 67.521 109.928
Vendrell, el (4) 4 34 5 169.111 156.871
Vic 3 18 4 158.320 429.088
Vilafranca del Penedès 2 27 3 56.347 80.749
Vilanova i la Geltrú 2 22 4 246.488 468.449
Total 240 2.570 1.360 60.799.676 259.502.911
Font: Dades elaborades per la Direcció General de Ports i Transports del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a partir de la informació facilitada per les empreses concessionàries de transport urbà.
Notes:
(1) L'any 2001 entra en vigor la integració tarifària que suposa un canvi de criteri en la comptabilització dels viatgers.
(2) Dades exclusivament del nou servei urbà.
(3) Dades compartides amb Sant Just Desvern.
(4) Dades compartides amb Roda de Barà.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Autobús
Vehicle destinat al transport de viatgers amb una capacitat superior a nou places, inclosa la del conductor.
Transport públic regular
Desplaçament que es fa en vehicles per a viatgers o mixtos (viatgers i mercaderies), que tenen horaris i itineraris prèviament fixats, i un cobrament individual.

Aspectes metodològics

Es faciliten dades sobre transport regular de viatgers per carretera dins de Catalunya. El Departament de Territori i Sostenibilitat obté aquestes xifres directament de les companyies autoritzades a fer aquests serveis.

S'ofereixen dades sobre transport de mercaderies per carretera obtingudes de l'Enquesta permanent de transport de mercaderies per carretera publicada pel Ministeri de Foment.

En l'apartat de transport públic urbà es recull informació sobre el transport de superfície de les ciutats més poblades de Catalunya, proporcionada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, i també dels subterranis metropolitans i línies urbanes de ferrocarril. Amb l'entrada en vigor de la integració tarifària l'any 2001, ha canviat el criteri de comptabilització de viatgers a la demarcació de Barcelona. Actualment, es compten com a viatgers les validacions dels títols de transport que fan els usuaris i no els viatges venuts de cada tipus de títol.

Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".