Saltar al contingut principal

Generalitat de Catalunya. Pressupost. Entitats de dret públic

Generalitat de Catalunya. Pressupost. Entitats de dret públic (1) Catalunya
2001
Agència Catalana de l'Aigua 376,29
Agència d'Avaluació de Tecnologia Mèdica 0,01
Aigües Ter-Llobregat 159,36
Centre d'Alt Rendiment Esportiu (CAR) 0,05
Centre d'Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) 0,09
Centre d'Iniciatives per a la Reinserció 9,71
Centre de la Propietat Forestal 0,03
Centre de Telecomunicacions i Tecnologies d'Informació 98,76
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya 139,52
Gestió de Serveis Sanitaris 0,14
Gestió i Prestació de Serveis de Salut 0,04
Institut Cartogràfic de Catalunya 0,09
Institut Català d'Oncologia 0,21
Institut Català de Finances 267,47
Institut Català d'Energia (ICAEN) 0,03
Institut Català del Sòl (INCASOL) 344,51
Institut d'Assistència Sanitària 43,16
Institut d'Investigació Aplicada de l'Automòbil (IDIADA) 0,06
Institut de Diagnòstic per la Imatge 0,09
Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries 0,10
Junta de Residus 0,30
Laboratori General d'Assaigs i Investigacions (LAGAIN) 0,09
Parc Sanitari Pere Virgili 0,12
Ports de la Generalitat 11,32
Serveis Sanitaris Referència-Centre de Transfusió i Banc de Teixits 0,10
Total 1.705,88
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament d'Economia i Finances. Informe econòmic i financer. Anual.
Nota: (1) No s'hi inclou la Coorporació Catalana de Ràdio i Televisió.

Darrera actualització: 28 de gener de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.
Pressupost preventiu o inicial
Document comptable que reflecteix les quantitats aprovades tant d'ingressos com de despeses, amb la característica que aquestes han de ser equilibrades, és a dir, el total dels ingressos i de les despeses ha de coincidir quantitativament. Quan es parla de pressupost sense especificar-ne la classe, s'entén que és el preventiu.

Aspectes metodològics

S'ofereix una visió global del sector públic a Catalunya, integrat per les administracions autonòmica, local i estatal. S'hi inclouen també les relacions econòmiques amb la Unió Europea.

La primera part fa referència als pressupostos de la Generalitat i comprèn el pressupost preventiu, per funcions i per capítols, el pressupost consolidat i el pressupost liquidat, així com les inversions reals a les comarques catalanes. També es presenten els pressupostos de les entitats autònomes administratives, comercials i financeres, de dret públic, mercantils, gestores de la Seguretat Social.

S'hi incorpora una taula d'ingressos i despeses, per capítols, d'acord amb la metodologia SEC (Sistema europeu de comptes nacionals i regionals), conjunt coherent i detallat de comptes i quadres que permet una visió sistemàtica, comparable i completa de l'activitat econòmica dels països membres de la Unió Europea.

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Quant a l'Administració estatal, s'ofereixen dades de la recaptació de tributs i de les transferències corrents de l'Estat a la Generalitat, com també de les assignacions per a inversió pública contingudes en els pressupostos generals de l'Estat. Cal assenyalar que el lloc on es fa el cobrament dels tributs no sempre coincideix amb el territori on s'ha generat l'obligació.

L'apartat de la Unió Europea recull les subvencions i els cobraments procedents dels diferents fons que es destinen a Catalunya, ja sigui per mitjà de l'Administració autonòmica, local o estatal, i l'evolució de cada un d'aquests fons: de cohesió, FEDER, FSE, FEOGA-IFOP.

El capítol finalitza amb dades del personal de les administracions públiques catalanes que ofereix el Departament de Governació i Relacions Institucionals a través de l'Espai d'anàlisi de l'ocupació pública.

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.

Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".

Taules disponibles [+]