Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2003
Valor Variació (%)
Alt Camp 4,29 28,06
Alt Empordà 12,55 -0,95
Alt Penedès 6,55 25,00
Alt Urgell 8,09 14,43
Alta Ribagorça 3,31 66,33
Anoia 7,49 19,84
Aran 18,21 14,67
Bages 13,87 3,90
Baix Camp 5,67 -38,90
Baix Ebre 6,79 3,51
Baix Empordà 11,21 21,32
Baix Llobregat 13,72 31,29
Baix Penedès 6,51 27,90
Barcelonès 7,62 -2,56
Berguedà 9,33 26,59
Cerdanya 4,25 1,19
Conca de Barberà 7,71 95,19
Garraf 2,47 4,22
Garrigues 3,45 9,18
Garrotxa 11,24 33,02
Gironès 12,45 -17,93
Maresme 16,65 35,81
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 3,90 -6,92
Noguera 5,03 17,25
Osona 14,74 13,91
Pallars Jussà 5,62 26,58
Pallars Sobirà 8,16 22,16
Pla d'Urgell 5,02 4,80
Pla de l'Estany 10,03 84,04
Priorat 3,64 13,40
Ribera d'Ebre 5,21 28,01
Ripollès 5,45 28,24
Segarra 2,71 28,44
Segrià 7,55 10,87
Selva 12,21 -5,79
Solsonès 9,73 46,54
Tarragonès 8,45 8,33
Terra Alta 3,86 12,21
Urgell 6,29 18,90
Vallès Occidental 7,87 10,22
Vallès Oriental 8,61 16,35
Catalunya 327,49 14,90
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 28 d'agost de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.