Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2004
Valor Variació (%)
Alt Camp 2,77 -35,43
Alt Empordà 14,47 15,30
Alt Penedès 6,20 -5,34
Alt Urgell 6,88 -14,96
Alta Ribagorça 2,23 -32,63
Anoia 6,89 -8,01
Aran 21,77 19,55
Bages 15,69 13,12
Baix Camp 6,99 23,28
Baix Ebre 7,67 12,96
Baix Empordà 13,05 16,41
Baix Llobregat 9,68 -29,45
Baix Penedès 7,78 19,51
Barcelonès 11,06 45,14
Berguedà 10,34 10,83
Cerdanya 3,53 -16,94
Conca de Barberà 7,64 -0,91
Garraf 2,29 -7,29
Garrigues 3,12 -9,57
Garrotxa 10,07 -10,41
Gironès 13,82 11,00
Maresme 20,24 21,56
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 4,00 2,56
Noguera 2,59 -48,51
Osona 19,97 35,48
Pallars Jussà 7,28 29,54
Pallars Sobirà 5,40 -33,82
Pla d'Urgell 3,93 -21,71
Pla de l'Estany 8,21 -18,15
Priorat 4,07 11,81
Ribera d'Ebre 4,14 -20,54
Ripollès 5,78 6,06
Segarra 5,45 101,11
Segrià 8,29 9,80
Selva 12,36 1,23
Solsonès 10,98 12,85
Tarragonès 9,41 11,36
Terra Alta 6,51 68,65
Urgell 5,34 -15,10
Vallès Occidental 9,30 18,17
Vallès Oriental 9,99 16,03
Catalunya 347,20 6,02
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 28 d'agost de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.