Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2008
Valor Variació (%)
Alt Camp 6,96 7,41
Alt Empordà 18,99 -21,92
Alt Penedès 11,02 6,27
Alt Urgell 10,07 3,81
Alta Ribagorça 3,49 10,44
Anoia 9,48 8,97
Aran 28,25 9,71
Bages 15,93 -24,36
Baix Camp 10,60 -6,03
Baix Ebre 12,49 10,73
Baix Empordà 22,43 6,35
Baix Llobregat 14,87 3,48
Baix Penedès 7,85 -30,41
Barcelonès 35,92 88,85
Berguedà 10,92 -1,89
Cerdanya 3,96 -48,03
Conca de Barberà 10,21 10,62
Garraf 3,37 -37,36
Garrigues 6,55 10,46
Garrotxa 14,70 -29,93
Gironès 17,96 2,57
Maresme 36,50 35,04
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 6,21 5,08
Noguera 5,96 -2,61
Osona 47,69 30,91
Pallars Jussà 7,79 -18,51
Pallars Sobirà 8,21 -4,42
Pla d'Urgell 6,96 -5,43
Pla de l'Estany 14,00 19,76
Priorat 4,19 -31,98
Ribera d'Ebre 4,98 16,63
Ripollès 9,10 1,79
Segarra 6,16 -27,27
Segrià 13,32 18,72
Selva 21,48 -5,17
Solsonès 13,87 -11,37
Tarragonès 15,93 -3,69
Terra Alta 3,16 -0,32
Urgell 7,90 6,61
Vallès Occidental 15,32 7,36
Vallès Oriental 11,66 10,21
Catalunya 536,38 3,62
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 28 de maig de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.