Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2009
Valor Variació (%)
Alt Camp 10,21 46,70
Alt Empordà 19,92 4,90
Alt Penedès 12,02 9,07
Alt Urgell 12,04 19,56
Alta Ribagorça 3,73 6,88
Anoia 11,38 20,04
Aran 31,03 9,84
Bages 19,15 20,21
Baix Camp 16,23 53,11
Baix Ebre 14,48 15,93
Baix Empordà 25,39 13,20
Baix Llobregat 18,09 21,65
Baix Penedès 12,31 56,82
Barcelonès 30,96 -13,81
Berguedà 13,04 19,41
Cerdanya 5,88 48,48
Conca de Barberà 8,96 -12,24
Garraf 3,95 17,21
Garrigues 6,48 -1,07
Garrotxa 18,08 22,99
Gironès 18,76 4,45
Maresme 36,34 -0,44
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 6,73 8,37
Noguera 6,48 8,72
Osona 44,70 -6,27
Pallars Jussà 10,37 33,12
Pallars Sobirà 8,12 -1,10
Pla d'Urgell 7,80 12,07
Pla de l'Estany 16,03 14,50
Priorat 4,54 8,35
Ribera d'Ebre 5,91 18,67
Ripollès 10,14 11,43
Segarra 8,92 44,81
Segrià 11,21 -15,84
Selva 36,32 69,09
Solsonès 15,09 8,80
Tarragonès 18,88 18,52
Terra Alta 7,34 132,28
Urgell 9,26 17,22
Vallès Occidental 17,15 11,95
Vallès Oriental 12,99 11,41
Catalunya 606,40 13,05
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 23 de maig de 2011.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.