Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2010
Valor Variació (%)
Alt Camp 9,30 -8,91
Alt Empordà 20,90 4,92
Alt Penedès 11,23 -6,57
Alt Urgell 12,95 7,56
Alta Ribagorça 3,75 0,54
Anoia 13,54 18,98
Aran 35,63 14,82
Bages 9,93 -48,15
Baix Camp 14,30 -11,89
Baix Ebre 10,06 -30,52
Baix Empordà 25,09 -1,18
Baix Llobregat 17,00 -6,03
Baix Penedès 13,30 8,04
Barcelonès 30,65 -1,00
Berguedà 14,30 9,66
Cerdanya 6,91 17,52
Conca de Barberà 8,41 -6,14
Garraf 4,27 8,10
Garrigues 7,73 19,29
Garrotxa 16,84 -6,86
Gironès 22,60 20,47
Maresme 33,08 -8,97
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 6,23 -7,43
Noguera 6,41 -1,08
Osona 33,78 -24,43
Pallars Jussà 9,77 -5,79
Pallars Sobirà 11,26 38,67
Pla d'Urgell 7,69 -1,41
Pla de l'Estany 13,45 -16,09
Priorat 4,40 -3,08
Ribera d'Ebre 5,60 -5,25
Ripollès 10,69 5,42
Segarra 9,15 2,58
Segrià 10,69 -4,64
Selva 28,24 -22,25
Solsonès 14,09 -6,63
Tarragonès 20,45 8,32
Terra Alta 5,15 -29,84
Urgell 6,02 -34,99
Vallès Occidental 21,12 23,15
Vallès Oriental 14,52 11,78
Catalunya 580,45 -4,28
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 21 de gener de 2013.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.