Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2011
Valor Variació (%)
Alt Camp 8,16 -12,26
Alt Empordà 18,78 -10,14
Alt Penedès 12,58 12,02
Alt Urgell 10,30 -20,46
Alta Ribagorça 3,41 -9,07
Anoia 15,25 12,63
Aran 34,89 -2,08
Bages 9,80 -1,31
Baix Camp 16,07 12,38
Baix Ebre 9,99 -0,70
Baix Empordà 20,64 -17,74
Baix Llobregat 18,43 8,41
Baix Penedès 12,78 -3,91
Barcelonès 26,35 -14,03
Berguedà 15,82 10,63
Cerdanya 7,54 9,12
Conca de Barberà 8,25 -1,90
Garraf 4,25 -0,47
Garrigues 8,27 6,99
Garrotxa 15,85 -5,88
Gironès 22,20 -1,77
Maresme 41,09 24,21
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 6,28 0,80
Noguera 6,33 -1,25
Osona 27,57 -18,38
Pallars Jussà 11,89 21,70
Pallars Sobirà 12,92 14,74
Pla d'Urgell 7,43 -3,38
Pla de l'Estany 11,09 -17,55
Priorat 5,29 20,23
Ribera d'Ebre 6,78 21,07
Ripollès 9,14 -14,50
Segarra 9,63 5,25
Segrià 10,85 1,50
Selva 29,28 3,68
Solsonès 14,33 1,70
Tarragonès 20,05 -1,96
Terra Alta 3,08 -40,19
Urgell 4,37 -27,41
Vallès Occidental 19,57 -7,34
Vallès Oriental 17,02 17,22
Catalunya 573,62 -1,18
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 13 de desembre de 2013.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.