Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2012
Valor Variació (%)
Alt Camp 6,16 -24,51
Alt Empordà 19,67 4,74
Alt Penedès 13,54 7,63
Alt Urgell 8,58 -16,70
Alta Ribagorça 2,81 -17,60
Anoia 13,04 -14,49
Aran 30,30 -13,16
Bages 11,67 19,08
Baix Camp 14,11 -12,20
Baix Ebre 9,48 -5,11
Baix Empordà 19,31 -6,44
Baix Llobregat 18,11 -1,74
Baix Penedès 9,07 -29,03
Barcelonès 19,52 -25,92
Berguedà 13,19 -16,62
Cerdanya 8,03 6,50
Conca de Barberà 6,58 -20,24
Garraf 3,93 -7,53
Garrigues 5,64 -31,80
Garrotxa 16,06 1,32
Gironès 17,27 -22,21
Maresme 30,39 -26,04
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 5,54 -11,78
Noguera 5,94 -6,16
Osona 22,39 -18,79
Pallars Jussà 10,74 -9,67
Pallars Sobirà 8,76 -32,20
Pla d'Urgell 7,10 -4,44
Pla de l'Estany 8,64 -22,09
Priorat 4,39 -17,01
Ribera d'Ebre 6,10 -10,03
Ripollès 8,47 -7,33
Segarra 7,05 -26,79
Segrià 10,46 -3,59
Selva 31,48 7,51
Solsonès 12,88 -10,12
Tarragonès 20,26 1,05
Terra Alta 3,44 11,69
Urgell 4,47 2,29
Vallès Occidental 17,95 -8,28
Vallès Oriental 15,19 -10,75
Catalunya 507,70 -11,49
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 17 de juliol de 2014.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.