Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2013
Valor Variació (%)
Alt Camp 6,05 -1,79
Alt Empordà 19,15 -2,64
Alt Penedès 6,17 -54,43
Alt Urgell 4,73 -44,87
Alta Ribagorça 2,57 -8,54
Anoia 11,22 -13,96
Aran 26,40 -12,87
Bages 10,33 -11,48
Baix Camp 10,43 -26,08
Baix Ebre 9,03 -4,75
Baix Empordà 17,65 -8,60
Baix Llobregat 24,19 33,57
Baix Penedès 7,12 -21,50
Barcelonès 22,04 12,91
Berguedà 11,19 -15,16
Cerdanya 5,30 -34,00
Conca de Barberà 6,41 -2,58
Garraf 3,41 -13,23
Garrigues 5,32 -5,67
Garrotxa 12,24 -23,79
Gironès 15,55 -9,96
Maresme 29,05 -4,41
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 5,86 5,78
Noguera 6,29 5,89
Osona 27,99 25,01
Pallars Jussà 10,56 -1,68
Pallars Sobirà 6,73 -23,17
Pla d'Urgell 7,28 2,54
Pla de l'Estany 10,02 15,97
Priorat 4,26 -2,96
Ribera d'Ebre 5,60 -8,20
Ripollès 7,52 -11,22
Segarra 5,66 -19,72
Segrià 8,43 -19,41
Selva 28,36 -9,91
Solsonès 13,57 5,36
Tarragonès 13,70 -32,38
Terra Alta 3,47 0,87
Urgell 4,62 3,36
Vallès Occidental 17,26 -3,84
Vallès Oriental 14,04 -7,57
Catalunya 466,79 -8,06
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 7 de juliol de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.