Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2014
Valor Variació (%)
Alt Camp 5,12 -15,37
Alt Empordà 16,94 -11,54
Alt Penedès 6,56 6,32
Alt Urgell 5,06 6,98
Alta Ribagorça 3,62 40,86
Anoia 10,73 -4,37
Aran 4,26 -83,86
Bages 11,20 8,42
Baix Camp 9,65 -7,48
Baix Ebre 9,59 6,20
Baix Empordà 17,92 1,53
Baix Llobregat 21,63 -10,58
Baix Penedès 7,82 9,83
Barcelonès 18,40 -16,52
Berguedà 12,13 8,40
Cerdanya 5,19 -2,08
Conca de Barberà 6,92 7,96
Garraf 3,79 11,14
Garrigues 4,71 -11,47
Garrotxa 15,21 24,26
Gironès 15,47 -0,51
Maresme 29,24 0,65
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 6,96 18,77
Noguera 6,44 2,38
Osona 25,00 -10,68
Pallars Jussà 9,06 -14,20
Pallars Sobirà 8,28 23,03
Pla d'Urgell 7,57 3,98
Pla de l'Estany 9,54 -4,79
Priorat 4,30 0,94
Ribera d'Ebre 5,50 -1,79
Ripollès 7,65 1,73
Segarra 5,80 2,47
Segrià 10,27 21,83
Selva 24,95 -12,02
Solsonès 11,23 -17,24
Tarragonès 13,58 -0,88
Terra Alta 3,08 -11,24
Urgell 29,50 538,53
Vallès Occidental 16,37 -5,16
Vallès Oriental 14,88 5,98
Catalunya 461,12 -1,21
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 15 de juliol de 2016.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.