Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2015
Valor Variació (%)
Alt Camp 4,88 -4,69
Alt Empordà 17,64 4,13
Alt Penedès 6,37 -2,90
Alt Urgell 5,11 0,99
Alta Ribagorça 3,71 2,49
Anoia 10,49 -2,24
Aran 27,78 552,11
Bages 10,77 -3,84
Baix Camp 9,84 1,97
Baix Ebre 11,14 16,16
Baix Empordà 17,51 -2,29
Baix Llobregat 18,33 -15,26
Baix Penedès 8,13 3,96
Barcelonès 22,33 21,36
Berguedà 14,18 16,90
Cerdanya 5,54 6,74
Conca de Barberà 7,04 1,73
Garraf 3,89 2,64
Garrigues 5,27 11,89
Garrotxa 14,55 -4,34
Gironès 16,08 3,94
Maresme 28,88 -1,23
Moianès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 6,74 -3,16
Noguera 7,39 14,75
Osona 24,09 -3,64
Pallars Jussà 7,42 -18,10
Pallars Sobirà 8,93 7,85
Pla d'Urgell 7,95 5,02
Pla de l'Estany 10,01 4,93
Priorat 3,49 -18,84
Ribera d'Ebre 5,51 0,18
Ripollès 7,60 -0,65
Segarra 5,93 2,24
Segrià 10,03 -2,34
Selva 25,52 2,28
Solsonès 10,56 -5,97
Tarragonès 14,48 6,63
Terra Alta 3,16 2,60
Urgell 4,20 -85,76
Vallès Occidental 18,23 11,36
Vallès Oriental 14,36 -3,49
Catalunya 465,03 0,85
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 12 de juny de 2017.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.