Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2016
Valor Variació (%)
Alt Camp 4,88 0,00
Alt Empordà 32,70 85,37
Alt Penedès 6,55 2,83
Alt Urgell 8,57 67,71
Alta Ribagorça 3,28 -11,59
Anoia 10,71 2,10
Aran 27,74 -0,14
Bages 9,89 -8,17
Baix Camp 10,44 6,10
Baix Ebre 10,68 -4,13
Baix Empordà 18,06 3,14
Baix Llobregat 19,04 3,87
Baix Penedès 7,82 -3,81
Barcelonès 22,67 1,52
Berguedà 12,19 -14,03
Cerdanya 5,62 1,44
Conca de Barberà 7,12 1,14
Garraf 4,22 8,48
Garrigues 4,95 -6,07
Garrotxa 15,01 3,16
Gironès 16,37 1,80
Maresme 30,26 4,78
Moianès 0,91 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Montsià 6,15 -8,75
Noguera 6,93 -6,22
Osona 21,38 -11,25
Pallars Jussà 9,15 23,32
Pallars Sobirà 7,82 -12,43
Pla d'Urgell 8,60 8,18
Pla de l'Estany 10,40 3,90
Priorat 3,64 4,30
Ribera d'Ebre 5,35 -2,90
Ripollès 8,06 6,05
Segarra 6,10 2,87
Segrià 10,81 7,78
Selva 26,40 3,45
Solsonès 9,81 -7,10
Tarragonès 14,82 2,35
Terra Alta 3,12 -1,27
Urgell 3,86 -8,10
Vallès Occidental 19,58 7,41
Vallès Oriental 14,62 1,81
Catalunya 486,26 4,57
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 12 de juliol de 2018.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.