Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran
| Valor | Variació (%) | |
|---|---|---|
| Alt Camp | 5,64 | 15,57 |
| Alt Empordà | 42,01 | 28,47 |
| Alt Penedès | 7,49 | 14,35 |
| Alt Urgell | 6,41 | -25,20 |
| Alta Ribagorça | 3,13 | -4,57 |
| Anoia | 10,84 | 1,21 |
| Aran | 28,34 | 2,16 |
| Bages | 9,45 | -4,45 |
| Baix Camp | 11,56 | 10,73 |
| Baix Ebre | 16,80 | 57,30 |
| Baix Empordà | 18,58 | 2,88 |
| Baix Llobregat | 19,81 | 4,04 |
| Baix Penedès | 8,22 | 5,12 |
| Barcelonès | 27,36 | 20,69 |
| Berguedà | 11,24 | -7,79 |
| Cerdanya | 5,97 | 6,23 |
| Conca de Barberà | 7,24 | 1,69 |
| Garraf | 4,83 | 14,45 |
| Garrigues | 7,21 | 45,66 |
| Garrotxa | 16,38 | 9,13 |
| Gironès | 17,20 | 5,07 |
| Maresme | 32,30 | 6,74 |
| Moianès | 1,92 | 110,99 |
| Montsià | 11,14 | 81,14 |
| Noguera | 6,95 | 0,29 |
| Osona | 24,07 | 12,58 |
| Pallars Jussà | 10,10 | 10,38 |
| Pallars Sobirà | 7,89 | 0,90 |
| Pla d'Urgell | 9,38 | 9,07 |
| Pla de l'Estany | 10,53 | 1,25 |
| Priorat | 3,68 | 1,10 |
| Ribera d'Ebre | 5,50 | 2,80 |
| Ripollès | 7,54 | -6,45 |
| Segarra | 6,35 | 4,10 |
| Segrià | 12,28 | 13,60 |
| Selva | 32,61 | 23,52 |
| Solsonès | 9,91 | 1,02 |
| Tarragonès | 15,08 | 1,75 |
| Terra Alta | 3,34 | 7,05 |
| Urgell | 3,84 | -0,52 |
| Vallès Occidental | 19,79 | 1,07 |
| Vallès Oriental | 17,00 | 16,28 |
| Catalunya | 536,88 | 10,41 |
| Unitats: Milions d'euros. | ||
| Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local. | ||
| Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms. | ||
Darrera actualització: 12 de juliol de 2018.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Administració local
- Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
- Consell comarcal
- Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
- Pressupost
- Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.
Aspectes metodològics
Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.
Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).
Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.
Taules disponibles [+]
- Demografia · Societat
- Qualitat de vida
-
Economia
- Macromagnituds
- Empreses · Finances
-
Finances públiques
- Administració autonòmica
-
Administració local
- Diputacions. Pressupost. Per funcions
- Diputacions. Pressupost consolidat. Per capítols. Províncies
- Consells comarcals. Pressupost. Per capítols
- Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran
- Ajuntaments. Pressupost. Per capítols
- Ajuntaments. Pressupost. Per funcions. Despeses
- Impost sobre els béns immobles rústics (IBI). Comarques i Aran, i àmbits
- Impost sobre els béns immobles urbans (IBI). Comarques i Aran, i àmbits
- Administració estatal
- Unió Europea
- Inversió i comerç exterior
- Preus
- Recerca · Tecnologia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori