Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2019
Valor Variació (%)
Alt Camp 8,12 7,41
Alt Empordà 36,08 -7,91
Alt Penedès 7,78 7,02
Alt Urgell 7,12 11,08
Alta Ribagorça 3,51 0,00
Anoia 13,82 15,46
Aran 30,21 6,45
Bages 13,97 14,60
Baix Camp 12,06 -11,58
Baix Ebre 16,86 4,98
Baix Empordà 23,37 9,72
Baix Llobregat 22,98 -1,16
Baix Penedès 11,78 23,74
Barcelonès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Berguedà 23,32 55,99
Cerdanya 7,02 14,71
Conca de Barberà 11,97 47,96
Garraf 7,63 22,67
Garrigues 6,62 7,64
Garrotxa 28,18 33,81
Gironès 19,13 2,41
Maresme 40,43 5,70
Moianès 2,39 24,48
Montsià 13,31 6,23
Noguera 8,42 -3,11
Osona 25,78 7,42
Pallars Jussà 12,42 16,62
Pallars Sobirà 6,09 -17,37
Pla d'Urgell 11,12 15,23
Pla de l'Estany 12,23 4,53
Priorat 4,38 11,73
Ribera d'Ebre 6,32 5,86
Ripollès 9,35 10,65
Segarra 7,43 8,94
Segrià 14,28 -4,29
Selva 43,67 18,99
Solsonès 9,79 -2,68
Tarragonès 17,43 -0,11
Terra Alta 3,47 3,27
Urgell 4,86 5,65
Vallès Occidental 24,55 7,25
Vallès Oriental 20,69 0,10
Catalunya 609,94 3,37
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Notes:
Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
El consell comarcal del Barcelonès s'ha dissolt d'acord amb la Llei 1/2019, del 15 de febrer, de supressió del Consell Comarcal del Barcelonès.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 16 de juliol de 2020.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.