Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2020
Valor Variació (%)
Alt Camp 7,74 -4,68
Alt Empordà 38,26 6,04
Alt Penedès 11,26 44,73
Alt Urgell 9,05 27,11
Alta Ribagorça 3,35 -4,56
Anoia 14,47 4,70
Aran 31,06 2,81
Bages 14,67 5,01
Baix Camp 13,45 11,53
Baix Ebre 18,05 7,06
Baix Empordà 25,80 10,40
Baix Llobregat 24,23 5,44
Baix Penedès 13,64 15,79
Barcelonès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Berguedà 19,07 -18,22
Cerdanya 7,62 8,55
Conca de Barberà 13,40 11,95
Garraf 9,98 30,80
Garrigues 6,58 -0,60
Garrotxa 35,60 26,33
Gironès 20,28 6,01
Maresme 42,25 4,50
Moianès 2,39 0,00
Montsià 8,40 -36,89
Noguera 8,53 1,31
Osona 27,61 7,10
Pallars Jussà 12,51 0,72
Pallars Sobirà 6,20 1,81
Pla d'Urgell 10,90 -1,98
Pla de l'Estany 13,13 7,36
Priorat 4,75 8,45
Ribera d'Ebre 6,13 -3,01
Ripollès 9,71 3,85
Segarra 8,05 8,34
Segrià 15,02 5,18
Selva 44,29 1,42
Solsonès 10,36 5,82
Tarragonès 16,97 -2,64
Terra Alta 3,51 1,15
Urgell 5,72 17,70
Vallès Occidental 26,13 6,44
Vallès Oriental 22,99 11,12
Catalunya 643,13 5,44
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Notes:
Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
El consell comarcal del Barcelonès s'ha dissolt d'acord amb la Llei 1/2019, del 15 de febrer, de supressió del Consell Comarcal del Barcelonès.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 8 de juliol de 2021.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.