Saltar al contingut principal

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran

Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran 2022
Valor Variació (%)
Alt Camp 8,61 17,89
Alt Empordà 33,53 -3,31
Alt Penedès 9,96 10,81
Alt Urgell 9,53 -8,40
Alta Ribagorça 3,62 -1,52
Anoia 19,77 20,75
Aran 36,77 5,69
Bages 16,80 6,50
Baix Camp 15,74 2,17
Baix Ebre 21,49 8,94
Baix Empordà 27,24 3,14
Baix Llobregat 29,54 7,29
Baix Penedès 17,00 7,22
Barcelonès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Berguedà 21,82 2,89
Cerdanya 9,55 12,26
Conca de Barberà 18,62 31,05
Garraf 8,90 -11,72
Garrigues 7,46 12,12
Garrotxa 37,60 8,62
Gironès 25,77 10,45
Maresme 52,12 -1,37
Moianès 2,92 0,62
Montsià 15,69 63,03
Noguera 11,32 18,86
Osona 27,68 -13,74
Pallars Jussà 14,19 2,18
Pallars Sobirà 7,98 23,86
Pla d'Urgell 12,84 2,15
Pla de l'Estany 15,36 9,22
Priorat 5,08 8,24
Ribera d'Ebre 6,65 5,69
Ripollès 10,79 -1,09
Segarra 7,53 -3,40
Segrià 17,45 12,20
Selva 50,93 6,48
Solsonès 12,98 -0,83
Tarragonès 17,50 -2,25
Terra Alta 3,86 8,73
Urgell 6,27 16,12
Vallès Occidental 32,60 23,43
Vallès Oriental 27,62 5,25
Catalunya 738,68 6,26
Unitats: Milions d'euros.
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local.
Notes:
Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms.
El consell comarcal del Barcelonès s'ha dissolt d'acord amb la Llei 1/2019, del 15 de febrer, de supressió del Consell Comarcal del Barcelonès.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 13 de juliol de 2023.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Administració local
Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
Consell comarcal
Entitat autònoma que gestiona interessos comuns o prestacions de serveis que corresponen a l'entitat territorial de la comarca.
Pressupost
Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.

Aspectes metodològics

Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.

Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).

Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.