Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 1999/2000
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 1 0 1 4 0 4
Alt Empordà 1 0 1 12 0 12
Alt Penedès 0 1 1 0 6 6
Alt Urgell 0 1 1 0 2 2
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 11 11
Bages 0 2 2 0 13 13
Baix Camp 1 1 2 5 6 11
Baix Ebre 1 1 2 4 11 15
Baix Empordà 1 0 1 10 0 10
Baix Llobregat 5 7 12 41 60 101
Baix Penedès 1 0 1 8 0 8
Barcelonès 14 31 45 125 260 385
Berguedà 0 1 1 0 4 4
Cerdanya 1 0 1 2 0 2
Conca de Barberà 0 1 1 0 2 2
Garraf 2 0 2 12 0 12
Garrigues 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 1 1 0 4 4
Gironès 3 2 5 37 16 53
Maresme 2 2 4 29 12 41
Montsià 0 1 1 0 3 3
Noguera 0 1 1 0 3 3
Osona 0 1 1 0 12 12
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 1 3 0 3
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 3 3
Ripollès 1 0 1 5 0 5
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 3 2 5 25 10 35
Selva 1 0 1 7 0 7
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 3 4 13 26 39
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 5 5
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 6 6 12 63 57 120
Vallès Oriental 2 2 4 22 25 47
Catalunya 48 71 119 427 553 980
Metropolità 31 49 80 292 420 712
Comarques Gironines 7 3 10 71 20 91
Camp de Tarragona 4 5 9 30 34 64
Terres de l'Ebre 1 3 4 4 17 21
Ponent 4 6 10 28 22 50
Comarques Centrals 1 5 6 2 40 42
Barcelona 31 54 85 292 460 752
Girona 8 3 11 73 20 93
Lleida 4 6 10 28 22 50
Tarragona 5 8 13 34 51 85
Font: Departament d'Ensenyament. Gabinet Tècnic. Estadística de l'ensenyament. Anual.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.