Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2003/2004
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 1 0 1 6 0 6
Alt Empordà 1 0 1 24 0 24
Alt Penedès 0 1 1 0 7 7
Alt Urgell 0 1 1 0 2 2
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 13 13
Bages 1 2 3 2 17 19
Baix Camp 1 1 2 8 10 18
Baix Ebre 1 1 2 8 11 19
Baix Empordà 1 0 1 13 0 13
Baix Llobregat 6 8 14 72 82 154
Baix Penedès 1 0 1 11 0 11
Barcelonès 16 30 46 188 322 510
Berguedà 0 1 1 0 7 7
Cerdanya 1 0 1 1 0 1
Conca de Barberà 0 1 1 0 2 2
Garraf 6 0 6 23 0 23
Garrigues 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 1 1 0 5 5
Gironès 3 2 5 48 19 67
Maresme 2 1 3 46 12 58
Montsià 0 1 1 0 3 3
Noguera 0 1 1 0 4 4
Osona 0 1 1 0 17 17
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 1 6 0 6
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 1 6 0 6
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 4 2 6 38 11 49
Selva 1 0 1 12 0 12
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 3 4 20 33 53
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 5 5
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 7 6 13 111 72 183
Vallès Oriental 3 1 4 41 27 68
Catalunya 59 69 128 684 688 1.372
Metropolità 40 47 87 481 522 1.003
Comarques Gironines 7 3 10 103 24 127
Camp de Tarragona 4 5 9 45 45 90
Terres de l'Ebre 1 3 4 8 19 27
Ponent 5 5 10 44 22 66
Comarques Centrals 1 5 6 2 54 56
Alt Pirineu i Aran 1 1 2 1 2 3
Barcelona 41 52 93 483 576 1.059
Girona 8 3 11 104 24 128
Lleida 5 6 11 44 24 68
Tarragona 5 8 13 53 64 117
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.