Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2004/2005
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 1 0 1 5 0 5
Alt Empordà 1 0 1 25 0 25
Alt Penedès 0 1 1 0 8 8
Alt Urgell 0 1 1 0 1 1
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 15 15
Bages 1 2 3 2 20 22
Baix Camp 1 1 2 8 10 18
Baix Ebre 1 1 2 8 11 19
Baix Empordà 1 0 1 14 0 14
Baix Llobregat 6 7 13 73 86 159
Baix Penedès 1 0 1 11 0 11
Barcelonès 17 30 47 199 335 534
Berguedà 0 1 1 0 7 7
Cerdanya 1 0 1 4 0 4
Conca de Barberà 0 1 1 0 2 2
Garraf 6 0 6 25 0 25
Garrigues 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 1 1 0 7 7
Gironès 3 2 5 51 19 70
Maresme 2 1 3 48 12 60
Montsià 0 1 1 0 3 3
Noguera 0 1 1 0 4 4
Osona 0 1 1 0 17 17
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 1 6 0 6
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 1 6 0 6
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 4 2 6 45 11 56
Selva 1 0 1 13 0 13
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 3 4 21 32 53
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 5 5
Val d'Aran 1 0 1 1 0 1
Vallès Occidental 10 6 16 127 68 195
Vallès Oriental 3 1 4 51 27 78
Catalunya 64 68 132 743 707 1.450
Metropolità 44 46 90 523 536 1.059
Comarques Gironines 7 3 10 109 26 135
Camp de Tarragona 4 5 9 45 44 89
Terres de l'Ebre 1 3 4 8 19 27
Ponent 5 5 10 51 22 73
Comarques Centrals 1 5 6 2 59 61
Alt Pirineu i Aran 2 1 3 5 1 6
Barcelona 45 51 96 525 595 1.120
Girona 8 3 11 113 26 139
Lleida 6 6 12 52 23 75
Tarragona 5 8 13 53 63 116
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics i en unitats d'educació especial de 22 centres ordinaris.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.