Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2008/2009
Centres Professors
Públics específics Públics amb unitats d'EE Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 1 0 1 5 0 5
Alt Empordà 1 0 0 1 26 0 26
Alt Penedès 0 0 1 1 0 11 11
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 0 1 1 0 11 11
Bages 0 1 1 2 3 25 28
Baix Camp 1 0 1 2 12 10 22
Baix Ebre 1 0 1 2 9 11 20
Baix Empordà 1 0 0 1 19 0 19
Baix Llobregat 4 2 7 13 88 88 176
Baix Penedès 1 0 0 1 14 0 14
Barcelonès 12 5 30 47 251 363 614
Berguedà 0 0 1 1 0 8 8
Cerdanya 0 1 0 1 4 0 4
Conca de Barberà 0 0 1 1 0 3 3
Garraf 0 6 0 6 32 0 32
Garrigues 0 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 0 1 1 0 8 8
Gironès 3 0 2 5 65 21 86
Maresme 2 0 1 3 61 12 73
Montsià 0 0 1 1 0 5 5
Noguera 0 0 1 1 0 4 4
Osona 0 0 1 1 0 19 19
Pallars Jussà 0 1 0 1 8 0 8
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 0 1 9 0 9
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 0 1 9 0 9
Segarra 0 0 0 0 0 0 0
Segrià 3 1 2 6 46 11 57
Selva 1 0 0 1 18 0 18
Solsonès 0 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 0 3 4 22 37 59
Terra Alta 0 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 0 1 1 0 5 5
Val d'Aran 0 1 0 1 4 0 4
Vallès Occidental 6 2 6 14 130 86 216
Vallès Oriental 3 1 0 4 73 0 73
Catalunya 42 22 65 129 908 745 1.653
Metropolità 27 16 45 88 635 560 1.195
Comarques Gironines 7 0 3 10 137 29 166
Camp de Tarragona 3 1 5 9 53 50 103
Terres de l'Ebre 1 0 3 4 9 21 30
Ponent 4 1 5 10 55 22 77
Comarques Centrals 0 1 4 5 3 63 66
Alt Pirineu i Aran 0 3 0 3 16 0 16
Barcelona 27 17 49 93 638 623 1.261
Girona 7 1 3 11 141 29 170
Lleida 4 3 5 12 67 22 89
Tarragona 4 1 8 13 62 71 133
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 12 de maig de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.