Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2009/2010
Centres Professors
Públics específics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 1 0 1 28 0 28
Alt Penedès 0 1 1 0 12 12
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 11 11
Bages 0 1 1 0 25 25
Baix Camp 1 1 2 12 10 22
Baix Ebre 1 1 2 13 11 24
Baix Empordà 1 0 1 18 0 18
Baix Llobregat 4 7 11 66 88 154
Baix Penedès 1 0 1 14 0 14
Barcelonès 12 29 41 235 367 602
Berguedà 0 1 1 0 9 9
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 1 1 0 3 3
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 1 1 0 8 8
Gironès 3 2 5 67 21 88
Maresme 2 1 3 62 12 74
Montsià 0 1 1 0 5 5
Noguera 0 1 1 0 4 4
Osona 0 1 1 0 19 19
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 1 9 0 9
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 1 8 0 8
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 3 2 5 46 13 59
Selva 1 0 1 18 0 18
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 3 4 22 37 59
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 6 6
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 6 6 12 121 89 210
Vallès Oriental 3 0 3 71 0 71
Catalunya 42 64 106 810 757 1.567
Metropolità 27 44 71 555 568 1.123
Comarques Gironines 7 3 10 139 29 168
Camp de Tarragona 3 5 8 48 50 98
Terres de l'Ebre 1 3 4 13 21 34
Ponent 4 5 9 55 25 80
Comarques Centrals 0 4 4 0 64 64
Alt Pirineu i Aran 0 0 0 0 0 0
Barcelona 27 48 75 555 632 1.187
Girona 7 3 10 139 29 168
Lleida 4 5 9 55 25 80
Tarragona 4 8 12 61 71 132
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 23 de novembre de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.