Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2015/2016
Centres Professors
Públics específics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 1 0 1 27 0 27
Alt Penedès 0 1 1 0 14 14
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 18 18
Aran 0 0 0 0 0 0
Bages 0 1 1 0 30 30
Baix Camp 2 1 3 20 10 30
Baix Ebre 1 1 2 8 13 21
Baix Empordà 1 0 1 20 0 20
Baix Llobregat 4 7 11 78 92 170
Baix Penedès 1 0 1 16 0 16
Barcelonès 12 28 40 245 395 640
Berguedà 0 1 1 0 7 7
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 1 1 0 3 3
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 1 1
Garrotxa 0 1 1 0 10 10
Gironès 3 2 5 68 24 92
Lluçanès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Maresme 2 1 3 62 12 74
Moianès 0 0 0 0 0 0
Montsià 0 1 1 0 11 11
Noguera 0 1 1 0 5 5
Osona 0 1 1 0 24 24
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 1 10 0 10
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 6 6
Ripollès 1 0 1 7 0 7
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 3 2 5 38 16 54
Selva 1 0 1 21 0 21
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 3 4 20 38 58
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 8 8
Vallès Occidental 6 6 12 131 101 232
Vallès Oriental 2 0 2 59 0 59
Catalunya 42 63 105 830 838 1.668
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 9 d'abril de 2019.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.