Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2022/2023
Centres Professors
Públics específics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 1 0 1 0 0 0
Alt Empordà 2 0 2 36 0 36
Alt Penedès 1 1 2 0 14 14
Alt Urgell 1 0 1 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 1 1 2 0 20 20
Aran 0 0 0 0 0 0
Bages 0 1 1 0 49 49
Baix Camp 4 1 5 122 10 132
Baix Ebre 2 1 3 11 14 25
Baix Empordà 1 0 1 25 0 25
Baix Llobregat 11 7 18 107 107 214
Baix Penedès 2 0 2 20 0 20
Barcelonès 18 28 46 327 450 777
Berguedà 1 1 2 0 7 7
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 1 1 0 9 9
Garraf 2 0 2 7 0 7
Garrigues 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 1 1 0 20 20
Gironès 5 2 7 75 24 99
Maresme 2 1 3 80 17 97
Moianès 0 0 0 0 0 0
Montsià 1 1 2 13 19 32
Noguera 0 1 1 0 7 7
Osona 1 1 2 0 38 38
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 2 0 2 10 0 10
Pla de l'Estany 1 0 1 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 6 6
Ripollès 1 0 1 11 0 11
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 6 2 8 38 17 55
Selva 2 0 2 33 0 33
Solsonès 1 0 1 0 0 0
Tarragonès 2 3 5 22 38 60
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 10 10
Vallès Occidental 9 6 15 145 132 277
Vallès Oriental 5 0 5 163 0 163
Catalunya 85 63 148 1.245 1.010 2.255
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.