Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2017/2018
Centres Professors
Públics específics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 1 0 1 27 0 27
Alt Penedès 1 1 2 2 13 15
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 19 19
Aran 1 0 1 1 0 1
Bages 0 1 1 0 33 33
Baix Camp 3 1 4 27 10 37
Baix Ebre 1 1 2 9 13 22
Baix Empordà 1 0 1 22 0 22
Baix Llobregat 6 7 13 92 91 183
Baix Penedès 1 0 1 18 0 18
Barcelonès 12 28 40 265 414 679
Berguedà 0 1 1 0 7 7
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 1 1 0 7 7
Garraf 1 0 1 3 0 3
Garrigues 0 1 1 0 1 1
Garrotxa 0 1 1 0 15 15
Gironès 4 2 6 77 23 100
Maresme 3 1 4 68 14 82
Moianès 0 0 0 0 0 0
Montsià 1 1 2 1 9 10
Noguera 0 1 1 0 6 6
Osona 0 1 1 0 25 25
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 2 0 2 11 0 11
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 6 6
Ripollès 1 0 1 7 0 7
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 6 2 8 37 17 54
Selva 1 0 1 23 0 23
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 4 5 22 38 60
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 7 7
Vallès Occidental 5 6 11 141 109 250
Vallès Oriental 4 0 4 66 0 66
Catalunya 56 64 120 919 877 1.796
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 15 de juliol de 2020.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.