Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2021/2022
Centres Professors
Públics específics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 1 0 1 0 0 0
Alt Empordà 1 0 1 31 0 31
Alt Penedès 1 1 2 0 12 12
Alt Urgell 1 0 1 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 1 1 2 0 19 19
Aran 0 0 0 0 0 0
Bages 0 1 1 0 47 47
Baix Camp 3 1 4 135 14 149
Baix Ebre 2 1 3 11 16 27
Baix Empordà 1 0 1 24 0 24
Baix Llobregat 10 7 17 113 108 221
Baix Penedès 2 0 2 19 0 19
Barcelonès 17 28 45 286 441 727
Berguedà 0 1 1 0 9 9
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 1 1 0 9 9
Garraf 2 0 2 9 0 9
Garrigues 0 1 1 0 1 1
Garrotxa 0 1 1 0 21 21
Gironès 4 2 6 70 23 93
Maresme 2 1 3 75 16 91
Moianès 0 0 0 0 0 0
Montsià 1 1 2 13 20 33
Noguera 0 1 1 0 6 6
Osona 1 1 2 0 38 38
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 2 0 2 10 0 10
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 6 6
Ripollès 1 0 1 6 0 6
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 5 2 7 37 16 53
Selva 2 0 2 28 0 28
Solsonès 1 0 1 0 0 0
Tarragonès 2 3 5 22 35 57
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 0 0
Vallès Occidental 9 6 15 130 122 252
Vallès Oriental 5 0 5 69 0 69
Catalunya 77 63 140 1.088 979 2.067
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.