Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2023/2024
Públics Privats Total
Alt Camp 28 0 28
Alt Empordà 147 0 147
Alt Penedès 30 34 64
Alt Urgell 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0
Anoia 25 105 130
Aran 0 0 0
Bages 0 302 302
Baix Camp 165 57 222
Baix Ebre 69 65 134
Baix Empordà 69 0 69
Baix Llobregat 499 437 936
Baix Penedès 78 0 78
Barcelonès 868 1.818 2.686
Berguedà 7 42 49
Cerdanya 0 0 0
Conca de Barberà 0 33 33
Garraf 46 0 46
Garrigues 0 6 6
Garrotxa 0 88 88
Gironès 240 127 367
Lluçanès 0 0 0
Maresme 246 71 317
Moianès 0 0 0
Montsià 20 56 76
Noguera 0 19 19
Osona 24 81 105
Pallars Jussà 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0
Pla d'Urgell 51 0 51
Pla de l'Estany 0 0 0
Priorat 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 26 26
Ripollès 19 0 19
Segarra 0 0 0
Segrià 142 42 184
Selva 152 0 152
Solsonès 11 0 11
Tarragonès 154 155 309
Terra Alta 0 0 0
Urgell 0 35 35
Vallès Occidental 574 713 1.287
Vallès Oriental 250 0 250
Catalunya 3.914 4.312 8.226
Font: Departament d'Educació i Formació Professional
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 30 de setembre de 2025.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.