Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 1999/2000
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 4 0 4 33 0 33
Alt Empordà 12 0 12 73 0 73
Alt Penedès 0 6 6 0 35 35
Alt Urgell 0 2 2 0 5 5
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 9 9 0 84 84
Bages 0 11 11 0 63 63
Baix Camp 5 6 11 37 63 100
Baix Ebre 4 10 14 35 60 95
Baix Empordà 9 0 9 48 0 48
Baix Llobregat 41 55 96 250 360 610
Baix Penedès 8 0 8 42 0 42
Barcelonès 119 232 351 607 1.652 2.259
Berguedà 0 4 4 0 33 33
Cerdanya 2 0 2 6 0 6
Conca de Barberà 0 2 2 0 11 11
Garraf 11 0 11 68 0 68
Garrigues 0 1 1 0 6 6
Garrotxa 0 4 4 0 19 19
Gironès 37 13 50 194 91 285
Maresme 28 11 39 170 54 224
Montsià 0 3 3 0 15 15
Noguera 0 2 2 0 17 17
Osona 0 12 12 0 70 70
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 3 0 3 19 0 19
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 3 3 0 24 24
Ripollès 5 0 5 23 0 23
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 25 10 35 157 48 205
Selva 7 0 7 46 0 46
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 13 22 35 107 136 243
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 5 5 0 26 26
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 61 43 104 308 367 675
Vallès Oriental 21 19 40 131 119 250
Catalunya 415 485 900 2.354 3.358 5.712
Metropolità 281 366 647 1.534 2.587 4.121
Comarques Gironines 70 17 87 384 110 494
Camp de Tarragona 30 30 60 219 210 429
Terres de l'Ebre 4 16 20 35 99 134
Ponent 28 20 48 176 102 278
Comarques Centrals 2 36 38 6 250 256
Barcelona 281 402 683 1.534 2.837 4.371
Girona 72 17 89 390 110 500
Lleida 28 20 48 176 102 278
Tarragona 34 46 80 254 309 563
Font: Departament d'Ensenyament. Gabinet Tècnic. Estadística de l'ensenyament. Anual.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.