Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2000/2001
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 4 0 4 34 0 34
Alt Empordà 14 0 14 93 0 93
Alt Penedès 0 6 6 0 37 37
Alt Urgell 0 2 2 0 4 4
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 10 10 0 82 82
Bages 0 13 13 0 90 90
Baix Camp 7 6 13 54 66 120
Baix Ebre 4 10 14 37 60 97
Baix Empordà 9 0 9 51 0 51
Baix Llobregat 45 56 101 253 365 618
Baix Penedès 8 0 8 41 0 41
Barcelonès 125 244 369 593 1.733 2.326
Berguedà 0 4 4 0 32 32
Cerdanya 1 0 1 6 0 6
Conca de Barberà 0 2 2 0 12 12
Garraf 11 0 11 69 0 69
Garrigues 0 1 1 0 8 8
Garrotxa 0 4 4 0 18 18
Gironès 41 13 54 201 90 291
Maresme 28 12 40 171 52 223
Montsià 0 3 3 0 15 15
Noguera 0 2 2 0 20 20
Osona 0 12 12 0 71 71
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 3 0 3 21 0 21
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 3 3 0 27 27
Ripollès 4 0 4 23 0 23
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 25 10 35 151 46 197
Selva 7 0 7 42 0 42
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 14 22 36 111 151 262
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 5 5 0 25 25
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 61 43 104 318 372 690
Vallès Oriental 21 20 41 128 118 246
Catalunya 432 503 935 2.397 3.494 5.891
Metropolità 291 381 672 1.532 2.677 4.209
Comarques Gironines 75 17 92 410 108 518
Camp de Tarragona 33 30 63 240 229 469
Terres de l'Ebre 4 16 20 37 102 139
Ponent 28 18 46 172 99 271
Comarques Centrals 0 39 39 0 275 275
Alt Pirineu i Aran 1 2 3 6 4 10
Barcelona 291 420 711 1.532 2.952 4.484
Girona 76 17 93 416 108 524
Lleida 28 20 48 172 103 275
Tarragona 37 46 83 277 331 608
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'Estadística i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.