Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2008/2009
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 4 0 4 51 0 51
Alt Empordà 17 0 17 96 0 96
Alt Penedès 0 8 8 0 52 52
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 10 10 0 74 74
Bages 2 19 21 11 152 163
Baix Camp 8 7 15 61 74 135
Baix Ebre 5 10 15 57 71 128
Baix Empordà 11 0 11 63 0 63
Baix Llobregat 52 63 115 277 384 661
Baix Penedès 9 0 9 48 0 48
Barcelonès 145 238 383 792 1.828 2.620
Berguedà 0 4 4 0 38 38
Cerdanya 1 0 1 8 0 8
Conca de Barberà 0 3 3 0 9 9
Garraf 16 0 16 113 0 113
Garrigues 0 1 1 0 8 8
Garrotxa 0 8 8 0 50 50
Gironès 41 17 58 202 107 309
Maresme 35 12 47 168 48 216
Montsià 0 5 5 0 33 33
Noguera 0 3 3 0 26 26
Osona 0 14 14 0 85 85
Pallars Jussà 3 0 3 13 0 13
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 6 0 6 29 0 29
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 4 4 0 31 31
Ripollès 6 0 6 20 0 20
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 27 10 37 140 50 190
Selva 13 0 13 68 0 68
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 13 24 37 130 196 326
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 5 5 0 36 36
Val d'Aran 1 0 1 8 0 8
Vallès Occidental 79 49 128 450 417 867
Vallès Oriental 49 0 49 294 0 294
Catalunya 543 514 1.057 3.099 3.769 6.868
Metropolità 376 370 746 2.094 2.729 4.823
Comarques Gironines 88 25 113 449 157 606
Camp de Tarragona 34 34 68 290 279 569
Terres de l'Ebre 5 19 24 57 135 192
Ponent 33 19 52 169 120 289
Comarques Centrals 2 47 49 11 349 360
Alt Pirineu i Aran 5 0 5 29 0 29
Barcelona 378 417 795 2.105 3.078 5.183
Girona 89 25 114 457 157 614
Lleida 37 19 56 190 120 310
Tarragona 39 53 92 347 414 761
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics i en unitats d'educació especial de 25 centres ordinaris.

Darrera actualització: 12 de maig de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.