Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2009/2010
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 17 0 17 94 0 94
Alt Penedès 0 10 10 0 49 49
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 10 10 0 72 72
Bages 0 19 19 0 169 169
Baix Camp 8 7 15 64 75 139
Baix Ebre 5 10 15 55 76 131
Baix Empordà 10 0 10 58 0 58
Baix Llobregat 42 63 105 244 382 626
Baix Penedès 9 0 9 48 0 48
Barcelonès 140 233 373 741 1.907 2.648
Berguedà 0 4 4 0 41 41
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 3 3 0 10 10
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 8 8
Garrotxa 0 8 8 0 48 48
Gironès 41 17 58 198 109 307
Maresme 33 12 45 145 46 191
Montsià 0 4 4 0 32 32
Noguera 0 4 4 0 31 31
Osona 0 14 14 0 90 90
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 5 0 5 31 0 31
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 5 5 0 27 27
Ripollès 5 0 5 21 0 21
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 26 9 35 129 50 179
Selva 13 0 13 68 0 68
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 13 24 37 126 204 330
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 6 6 0 39 39
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 75 50 125 429 422 851
Vallès Oriental 46 0 46 277 0 277
Catalunya 488 513 1.001 2.728 3.887 6.615
Metropolità 336 368 704 1.836 2.806 4.642
Comarques Gironines 86 25 111 439 157 596
Camp de Tarragona 30 34 64 238 289 527
Terres de l'Ebre 5 19 24 55 135 190
Ponent 31 20 51 160 128 288
Comarques Centrals 0 47 47 0 372 372
Alt Pirineu i Aran 0 0 0 0 0 0
Barcelona 336 415 751 1.836 3.178 5.014
Girona 86 25 111 439 157 596
Lleida 31 20 51 160 128 288
Tarragona 35 53 88 293 424 717
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 23 de novembre de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.