Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2011/2012
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 17 0 17 88 0 88
Alt Penedès 0 9 9 0 46 46
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 10 10 0 92 92
Bages 0 20 20 0 173 173
Baix Camp 8 7 15 50 39 89
Baix Ebre 5 10 15 49 78 127
Baix Empordà 11 0 11 55 0 55
Baix Llobregat 43 62 105 252 397 649
Baix Penedès 9 0 9 49 0 49
Barcelonès 144 232 376 781 1.768 2.549
Berguedà 0 4 4 0 26 26
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 3 3 0 13 13
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 4 4
Garrotxa 0 8 8 0 55 55
Gironès 40 17 57 200 124 324
Maresme 32 12 44 155 52 207
Montsià 0 4 4 0 37 37
Noguera 0 5 5 0 25 25
Osona 0 14 14 0 90 90
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 6 0 6 32 0 32
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 5 5 0 26 26
Ripollès 6 0 6 18 0 18
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 27 10 37 122 53 175
Selva 13 0 13 69 0 69
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 13 25 38 112 175 287
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 6 6 0 26 26
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 76 54 130 454 497 951
Vallès Oriental 47 0 47 286 0 286
Catalunya 497 518 1.015 2.772 3.796 6.568
Metropolità 342 360 702 1.928 2.714 4.642
Comarques Gironines 87 25 112 430 179 609
Camp de Tarragona 21 35 56 162 227 389
Terres de l'Ebre 5 19 24 49 141 190
Ponent 33 22 55 154 108 262
Comarques Centrals 0 38 38 0 289 289
Alt Pirineu i Aran 0 0 0 0 0 0
Penedès 9 19 28 49 138 187
Barcelona 342 417 759 1.928 3.141 5.069
Girona 87 25 112 430 179 609
Lleida 33 22 55 154 108 262
Tarragona 35 54 89 260 368 628
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de març de 2013.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.