Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2013/2014
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 17 0 17 101 0 101
Alt Penedès 0 8 8 0 51 51
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 11 11 0 105 105
Bages 0 25 25 0 183 183
Baix Camp 9 7 16 48 38 86
Baix Ebre 5 10 15 43 86 129
Baix Empordà 11 0 11 63 0 63
Baix Llobregat 45 64 109 266 429 695
Baix Penedès 9 0 9 58 0 58
Barcelonès 146 234 380 796 1.854 2.650
Berguedà 0 5 5 0 30 30
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 2 2 0 17 17
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 7 7
Garrotxa 0 9 9 0 54 54
Gironès 43 17 60 215 136 351
Maresme 34 12 46 197 48 245
Montsià 0 7 7 0 45 45
Noguera 0 5 5 0 26 26
Osona 0 14 14 0 94 94
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 6 0 6 32 0 32
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 5 5 0 25 25
Ripollès 6 0 6 21 0 21
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 23 10 33 132 52 184
Selva 15 0 15 87 0 87
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 13 26 39 120 179 299
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 6 6 0 35 35
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 79 63 142 474 537 1.011
Vallès Oriental 47 0 47 245 0 245
Catalunya 508 541 1.049 2.898 4.031 6.929
Metropolità 351 373 724 1.978 2.868 4.846
Comarques Gironines 92 26 118 487 190 677
Camp de Tarragona 22 35 57 168 234 402
Terres de l'Ebre 5 22 27 43 156 199
Ponent 29 22 51 164 120 284
Comarques Centrals 0 44 44 0 307 307
Alt Pirineu i Aran 0 0 0 0 0 0
Penedès 9 19 28 58 156 214
Barcelona 351 436 787 1.978 3.331 5.309
Girona 92 26 118 487 190 677
Lleida 29 22 51 164 120 284
Tarragona 36 57 93 269 390 659
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 20 de juliol de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.