Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i províncies Curs 2014/2015
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 17 0 17 105 0 105
Alt Penedès 0 8 8 0 58 58
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 14 14 0 114 114
Bages 0 25 25 0 200 200
Baix Camp 12 7 19 62 50 112
Baix Ebre 5 10 15 44 87 131
Baix Empordà 11 0 11 58 0 58
Baix Llobregat 47 63 110 277 460 737
Baix Penedès 9 0 9 55 0 55
Barcelonès 145 231 376 816 1.847 2.663
Berguedà 0 5 5 0 31 31
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 3 3 0 14 14
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 7 7
Garrotxa 0 9 9 0 60 60
Gironès 43 17 60 218 137 355
Maresme 36 12 48 218 49 267
Montsià 0 7 7 0 47 47
Noguera 0 4 4 0 24 24
Osona 0 14 14 0 97 97
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 6 0 6 31 0 31
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 5 5 0 28 28
Ripollès 6 0 6 19 0 19
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 25 10 35 139 52 191
Selva 14 0 14 80 0 80
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 13 26 39 123 180 303
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 6 6 0 38 38
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 81 59 140 498 563 1.061
Vallès Oriental 49 0 49 261 0 261
Catalunya 519 536 1.055 3.004 4.143 7.147
Barcelona 358 431 789 2.070 3.419 5.489
Girona 91 26 117 480 197 677
Lleida 31 21 52 170 121 291
Tarragona 39 58 97 284 406 690
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 24 de febrer de 2016.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.