Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2017/2018
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 17 0 17 97 0 97
Alt Penedès 2 8 10 22 52 74
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 15 15 0 115 115
Aran 1 0 1 3 0 3
Bages 0 28 28 0 223 223
Baix Camp 17 7 24 96 35 131
Baix Ebre 5 10 15 32 59 91
Baix Empordà 13 0 13 62 0 62
Baix Llobregat 50 65 115 267 450 717
Baix Penedès 10 0 10 51 0 51
Barcelonès 132 242 374 719 1.747 2.466
Berguedà 0 5 5 0 34 34
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 3 3 0 19 19
Garraf 2 0 2 28 0 28
Garrigues 0 1 1 0 8 8
Garrotxa 0 9 9 0 55 55
Gironès 45 17 62 198 132 330
Maresme 47 12 59 253 44 297
Moianès 0 0 0 0 0 0
Montsià 1 7 8 15 52 67
Noguera 0 5 5 0 16 16
Osona 0 14 14 0 61 61
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 7 0 7 39 0 39
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 6 6 0 31 31
Ripollès 6 0 6 10 0 10
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 28 10 38 116 36 152
Selva 17 0 17 90 0 90
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 15 28 43 81 168 249
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 7 7 0 45 45
Vallès Occidental 76 64 140 454 592 1.046
Vallès Oriental 58 0 58 232 0 232
Catalunya 549 563 1.112 2.865 3.974 6.839
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 15 de juliol de 2020.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.