Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
Alumnes | |||
---|---|---|---|
Públics | Privats | Total | |
Alt Camp | 16 | 0 | 16 |
Alt Empordà | 109 | 0 | 109 |
Alt Penedès | 39 | 35 | 74 |
Alt Urgell | 6 | 0 | 6 |
Alta Ribagorça | 0 | 0 | 0 |
Anoia | 23 | 107 | 130 |
Aran | 0 | 0 | 0 |
Bages | 0 | 262 | 262 |
Baix Camp | 135 | 51 | 186 |
Baix Ebre | 57 | 65 | 122 |
Baix Empordà | 84 | 0 | 84 |
Baix Llobregat | 429 | 470 | 899 |
Baix Penedès | 69 | 0 | 69 |
Barcelonès | 863 | 1.846 | 2.709 |
Berguedà | 0 | 33 | 33 |
Cerdanya | 0 | 0 | 0 |
Conca de Barberà | 0 | 33 | 33 |
Garraf | 51 | 0 | 51 |
Garrigues | 0 | 8 | 8 |
Garrotxa | 0 | 90 | 90 |
Gironès | 243 | 132 | 375 |
Maresme | 250 | 47 | 297 |
Moianès | 0 | 0 | 0 |
Montsià | 26 | 53 | 79 |
Noguera | 0 | 22 | 22 |
Osona | 17 | 77 | 94 |
Pallars Jussà | 0 | 0 | 0 |
Pallars Sobirà | 0 | 0 | 0 |
Pla d'Urgell | 50 | 0 | 50 |
Pla de l'Estany | 0 | 0 | 0 |
Priorat | 0 | 0 | 0 |
Ribera d'Ebre | 0 | 26 | 26 |
Ripollès | 13 | 0 | 13 |
Segarra | 0 | 0 | 0 |
Segrià | 136 | 38 | 174 |
Selva | 140 | 0 | 140 |
Solsonès | 6 | 0 | 6 |
Tarragonès | 149 | 167 | 316 |
Terra Alta | 0 | 0 | 0 |
Urgell | 0 | 42 | 42 |
Vallès Occidental | 544 | 672 | 1.216 |
Vallès Oriental | 336 | 0 | 336 |
Catalunya | 3.791 | 4.276 | 8.067 |
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística. | |||
Nota: Educació especial en centres específics. |
Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Educació especial
- Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.
Aspectes metodològics
L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.
Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.
Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.
Les dades són provisionals.
Taules disponibles [+]
-
Demografia · Societat
- Població
- Cultura · Llengua
-
Educació
- Evolució de l'ensenyament
-
Educació infantil i primària
- Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació secundària
- Ensenyament universitari
- Formació d'adults
- Formació assolit per la població
- Eleccions
- Justícia · Seguretat
- Salut
- Treball
- Qualitat de vida
- Economia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori