Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2021/2022
Alumnes
Públics Privats Total
Alt Camp 16 0 16
Alt Empordà 109 0 109
Alt Penedès 39 35 74
Alt Urgell 6 0 6
Alta Ribagorça 0 0 0
Anoia 23 107 130
Aran 0 0 0
Bages 0 262 262
Baix Camp 135 51 186
Baix Ebre 57 65 122
Baix Empordà 84 0 84
Baix Llobregat 429 470 899
Baix Penedès 69 0 69
Barcelonès 863 1.846 2.709
Berguedà 0 33 33
Cerdanya 0 0 0
Conca de Barberà 0 33 33
Garraf 51 0 51
Garrigues 0 8 8
Garrotxa 0 90 90
Gironès 243 132 375
Maresme 250 47 297
Moianès 0 0 0
Montsià 26 53 79
Noguera 0 22 22
Osona 17 77 94
Pallars Jussà 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0
Pla d'Urgell 50 0 50
Pla de l'Estany 0 0 0
Priorat 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 26 26
Ripollès 13 0 13
Segarra 0 0 0
Segrià 136 38 174
Selva 140 0 140
Solsonès 6 0 6
Tarragonès 149 167 316
Terra Alta 0 0 0
Urgell 0 42 42
Vallès Occidental 544 672 1.216
Vallès Oriental 336 0 336
Catalunya 3.791 4.276 8.067
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.