Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
| Públics | Privats | Total | |
|---|---|---|---|
| Alt Camp | 16 | 0 | 16 |
| Alt Empordà | 109 | 0 | 109 |
| Alt Penedès | 39 | 35 | 74 |
| Alt Urgell | 6 | 0 | 6 |
| Alta Ribagorça | 0 | 0 | 0 |
| Anoia | 23 | 107 | 130 |
| Aran | 0 | 0 | 0 |
| Bages | 0 | 262 | 262 |
| Baix Camp | 135 | 51 | 186 |
| Baix Ebre | 57 | 65 | 122 |
| Baix Empordà | 84 | 0 | 84 |
| Baix Llobregat | 429 | 470 | 899 |
| Baix Penedès | 69 | 0 | 69 |
| Barcelonès | 863 | 1.846 | 2.709 |
| Berguedà | 0 | 33 | 33 |
| Cerdanya | 0 | 0 | 0 |
| Conca de Barberà | 0 | 33 | 33 |
| Garraf | 51 | 0 | 51 |
| Garrigues | 0 | 8 | 8 |
| Garrotxa | 0 | 90 | 90 |
| Gironès | 243 | 132 | 375 |
| Lluçanès | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible |
| Maresme | 250 | 47 | 297 |
| Moianès | 0 | 0 | 0 |
| Montsià | 26 | 53 | 79 |
| Noguera | 0 | 22 | 22 |
| Osona | 17 | 77 | 94 |
| Pallars Jussà | 0 | 0 | 0 |
| Pallars Sobirà | 0 | 0 | 0 |
| Pla d'Urgell | 50 | 0 | 50 |
| Pla de l'Estany | 0 | 0 | 0 |
| Priorat | 0 | 0 | 0 |
| Ribera d'Ebre | 0 | 26 | 26 |
| Ripollès | 13 | 0 | 13 |
| Segarra | 0 | 0 | 0 |
| Segrià | 136 | 38 | 174 |
| Selva | 140 | 0 | 140 |
| Solsonès | 6 | 0 | 6 |
| Tarragonès | 149 | 167 | 316 |
| Terra Alta | 0 | 0 | 0 |
| Urgell | 0 | 42 | 42 |
| Vallès Occidental | 544 | 672 | 1.216 |
| Vallès Oriental | 336 | 0 | 336 |
| Catalunya | 3.791 | 4.276 | 8.067 |
| Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística. | |||
| Nota: Educació especial en centres específics. | |||
| (..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible. | |||
Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Educació especial
- Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.
Aspectes metodològics
L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.
Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.
Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.
Les dades són provisionals.
Taules disponibles [+]
-
Demografia · Societat
- Població
- Cultura · Llengua
-
Educació
- Evolució de l'ensenyament
-
Educació infantil i primària
- Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació secundària
- Ensenyament universitari
- Formació d'adults
- Formació assolida per la població
- Macromagnituds del sector educació
- Eleccions
- Justícia · Seguretat
- Salut
- Treball
- Qualitat de vida
- Economia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori