Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
| Públics | Privats | Total | |
|---|---|---|---|
| Alt Camp | 22 | 0 | 22 |
| Alt Empordà | 133 | 0 | 133 |
| Alt Penedès | 24 | 37 | 61 |
| Alt Urgell | 7 | 0 | 7 |
| Alta Ribagorça | 0 | 0 | 0 |
| Anoia | 35 | 105 | 140 |
| Aran | 0 | 0 | 0 |
| Bages | 0 | 270 | 270 |
| Baix Camp | 149 | 46 | 195 |
| Baix Ebre | 63 | 62 | 125 |
| Baix Empordà | 74 | 0 | 74 |
| Baix Llobregat | 479 | 452 | 931 |
| Baix Penedès | 78 | 0 | 78 |
| Barcelonès | 931 | 1.819 | 2.750 |
| Berguedà | 4 | 39 | 43 |
| Cerdanya | 0 | 0 | 0 |
| Conca de Barberà | 0 | 34 | 34 |
| Garraf | 44 | 0 | 44 |
| Garrigues | 0 | 7 | 7 |
| Garrotxa | 0 | 86 | 86 |
| Gironès | 244 | 126 | 370 |
| Lluçanès | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible |
| Maresme | 245 | 58 | 303 |
| Moianès | 0 | 0 | 0 |
| Montsià | 23 | 55 | 78 |
| Noguera | 0 | 18 | 18 |
| Osona | 21 | 78 | 99 |
| Pallars Jussà | 0 | 0 | 0 |
| Pallars Sobirà | 0 | 0 | 0 |
| Pla d'Urgell | 50 | 0 | 50 |
| Pla de l'Estany | 6 | 0 | 6 |
| Priorat | 0 | 0 | 0 |
| Ribera d'Ebre | 1 | 25 | 26 |
| Ripollès | 17 | 0 | 17 |
| Segarra | 0 | 0 | 0 |
| Segrià | 139 | 40 | 179 |
| Selva | 157 | 0 | 157 |
| Solsonès | 9 | 0 | 9 |
| Tarragonès | 151 | 155 | 306 |
| Terra Alta | 0 | 0 | 0 |
| Urgell | 0 | 40 | 40 |
| Vallès Occidental | 575 | 651 | 1.226 |
| Vallès Oriental | 323 | 0 | 323 |
| Catalunya | 4.004 | 4.203 | 8.207 |
| Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística. | |||
| Nota: Educació especial en centres específics. | |||
| (..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible. | |||
Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Educació especial
- Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.
Aspectes metodològics
L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.
Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.
Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.
Les dades són provisionals.
Taules disponibles [+]
-
Demografia · Societat
- Població
- Cultura · Llengua
-
Educació
- Evolució de l'ensenyament
-
Educació infantil i primària
- Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació secundària
- Ensenyament universitari
- Formació d'adults
- Formació assolida per la població
- Macromagnituds del sector educació
- Eleccions
- Justícia · Seguretat
- Salut
- Treball
- Qualitat de vida
- Economia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori