Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2023/2024
Centres Professors Alumnes
Música (1) 280 5.681 72.020
Nivell elemental 246 3.991 66.654
Nivell mitjà 29 1.150 3.532
Nivell superior 5 540 1.834
Dansa 60 440 8.475
Nivell elemental 57 316 7.999
Nivell mitjà 2 77 367
Nivell superior 1 47 109
Art dramàtic (2) 2 199 467
Arts plàstiques i disseny 33 1.245 5.704
Estudis superiors de disseny (3) 3 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.976
Restauració i conservació 1 26 114
Idiomes (4) 45 927 44.711
Esports 47 544 5.243
Font: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2023/2024
Centres Professors Alumnes
Música (1) 189 3.629 54.174
Nivell elemental 169 2.732 51.188
Nivell mitjà 20 897 2.986
Nivell superior 0 0 0
Dansa 13 193 2.208
Nivell elemental 10 69 1.732
Nivell mitjà 2 77 367
Nivell superior 1 47 109
Art dramàtic (2) 1 126 289
Arts plàstiques i disseny 27 875 5.424
Estudis superiors de disseny (3) 1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 881
Restauració i conservació 1 26 114
Idiomes (4) 45 927 44.711
Esports 26 458 2.830
Font: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2023/2024
Centres Professors Alumnes
Música (1) 91 2.052 17.846
Nivell elemental 77 1.259 15.466
Nivell mitjà 9 253 546
Nivell superior 5 540 1.834
Dansa 47 247 6.267
Nivell elemental 47 247 6.267
Nivell mitjà 0 0 0
Nivell superior 0 0 0
Art dramàtic 1 73 178
Arts plàstiques i disseny 6 370 280
Estudis superiors de disseny (2) 2 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.095
Restauració i conservació 0 0 0
Idiomes 0 0 0
Esports 21 86 2.413
Font: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 30 de setembre de 2025.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.