Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre. Províncies Curs 1999/2000
Barcelona Girona Lleida Tarragona Catalunya
Música (1)
Centres 107 22 14 23 166
Públics 63 16 13 18 110
Privats 44 6 1 5 56
Professors 2.079 298 243 314 2.934
Públics 1.236 198 219 244 1.897
Privats 843 100 24 70 1.037
Alumnes
Pla antic (1966) 1.836 262 225 382 2.705
Públics 907 239 223 355 1.724
Privats 929 23 2 27 981
Nivell elemental LOGSE 15.946 2.407 1.663 2.781 22.797
Públics 10.456 1.592 1.505 2.165 15.718
Privats 5.490 815 158 616 7.079
Nivell mitjà LOGSE (escoles) 2.527 330 258 293 3.408
Públics 1.412 206 246 215 2.079
Privats 1.115 124 12 78 1.329
Nivell mitjà LOGSE (conservatoris) 792 125 146 185 1.248
Públics 763 125 146 185 1.219
Privats 29 0 0 0 29
Arts aplicades i oficis artístics
Centres 22 1 2 3 28
Públics 16 1 2 3 22
Privats 6 0 0 0 6
Professors 742 30 45 42 859
Públics 528 30 45 42 645
Privats 214 0 0 0 214
Alumnes
Pla antic 2.875 59 72 180 3.186
Públics 1.972 59 72 180 2.283
Privats 903 0 0 0 903
CFGM 256 32 23 10 321
Públics 254 32 23 10 319
Privats 2 0 0 0 2
CFGS 1.809 121 220 89 2.239
Públics 1.532 121 220 89 1.962
Privats 277 0 0 0 277
Idiomes (2)
Centres 7 1 1 1 10
Professors 222 34 33 29 318
Alumnes oficials (presencials) 16.917 2.613 2.556 2.141 24.227
Font: Departament d'Ensenyament. Gabinet Tècnic. Estadística de l'ensenyament. Anual.
Notes:
(1) Conservatoris i escoles de música.
(2) Escoles oficials d'idiomes.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.