Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre. Províncies Curs 2000/2001
Barcelona Girona Lleida Tarragona Catalunya
Música (1)
Centres 114 22 14 26 176
Públics 65 14 13 19 111
Privats 49 8 1 7 65
Professors 2.169 309 253 412 3.143
Públics 1.254 169 231 316 1.970
Privats 915 140 22 96 1.173
Alumnes
Pla antic (1966) 2.317 219 232 218 2.986
Públics 994 184 232 206 1.616
Privats 1.323 35 0 12 1.370
Nivell elemental LOGSE 17.756 2.450 1.694 3.188 25.088
Públics 10.859 1.235 1.361 2.302 15.757
Privats 6.897 1.215 333 886 9.331
Nivell mitjà LOGSE (escoles) 2.638 348 343 396 3.725
Públics 1.431 160 325 293 2.209
Privats 1.207 188 18 103 1.516
Nivell mitjà LOGSE (conservatoris) 932 150 139 256 1.477
Públics 889 150 139 256 1.434
Privats 43 0 0 0 43
Arts aplicades i oficis artístics
Centres 23 1 2 4 30
Públics 17 1 2 4 24
Privats 6 0 0 0 6
Professors 732 26 45 51 854
Públics 544 26 45 51 666
Privats 188 0 0 0 188
Alumnes
Pla antic 1.730 39 40 125 1.934
Públics 1.133 39 40 125 1.337
Privats 597 0 0 0 597
CFGM 443 28 30 29 530
Públics 441 28 30 29 528
Privats 2 0 0 0 2
CFGS 2.512 164 190 185 3.051
Públics 2.136 164 190 185 2.675
Privats 376 0 0 0 376
Idiomes (2)
Centres 8 1 1 1 11
Professors 242 36 34 31 343
Alumnes oficials (presencials) 18.172 2.444 2.556 2.240 25.412
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'Estadística i Documentació.
Notes:
(1) Conservatoris i escoles de música.
(2) Escoles oficials d'idiomes.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.