Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre Catalunya. Curs 2001/2002
Alumnes. Per nivells.
Centres Professors Pla antic Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 173 3.368 966 22.685 6.223 116 29.990
Públics 109 2.142 387 14.586 4.560 116 19.649
Privats 64 1.226 579 8.099 1.663 0 10.341
Dansa 60 301 0 6.008 213 22 6.243
Públics 5 66 0 229 178 22 429
Privats 55 235 0 5.779 35 0 5.814
Art dramàtic 1 (2) 125 0 0 0 0 259
Arts aplicades i disseny 31 789 1.090 0 680 3.837 5.607
Públics 24 662 775 0 677 3.417 4.869
Privats 7 127 315 0 3 420 738
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 0 125
Idiomes (3) 12 362 0 0 0 0 26.478
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'Estadística i Documentació.
Notes:
(1) Conservatoris i escoles de música.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Escoles oficials d'idiomes.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.