Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre Catalunya. Curs 2002/2003
Alumnes. Per nivells.
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 177 3.734 23.299 6.646 295 30.240
Públics 115 2.533 16.152 4.968 272 21.392
Privats 62 1.201 7.147 1.678 23 8.848
Dansa 57 279 7.393 205 35 7.633
Públics 5 62 505 165 35 705
Privats 52 217 6.888 40 0 6.928
Art dramàtic 1 (2) 139 0 0 0 277
Arts aplicades i disseny 29 685 0 693 4.431 5.124
Públics 24 615 0 642 3.956 4.598
Privats 5 70 0 51 475 526
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 128
Idiomes (3) 16 395 0 0 0 29.679
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Notes:
(1) Conservatoris i escoles de música.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Escoles oficials d'idiomes.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.