Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre Catalunya. Curs 2003/2004
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 173 3.833 26.542 6.822 471 33.835
Públics 115 2.679 18.358 4.952 409 23.719
Privats 58 1.154 8.184 1.870 62 10.116
Dansa 56 292 7.897 196 45 8.138
Públics 5 67 602 163 45 810
Privats 51 225 7.295 33 0 7.328
Art dramàtic 1 (2) 130 0 0 0 274
Arts plàstiques i disseny 29 735 0 765 4.975 5.740
Públics 24 660 0 708 4.429 5.137
Privats 5 75 0 57 546 603
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 138
Idiomes (3) 32 462 0 0 0 40.115
Esports 3 89 0 486 0 486
Públics 1 44 0 294 0 294
Privats 2 45 0 192 0 192
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Notes:
(1) Conservatoris i escoles de música.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Escoles oficials d'idiomes.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.