Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre Catalunya. Curs 2004/2005
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 178 3.939 28.492 6.706 687 35.885
Públics 122 2.841 20.057 5.072 560 25.689
Privats 56 1.098 8.435 1.634 127 10.196
Dansa 58 360 8.068 202 55 8.325
Públics 6 118 750 158 55 963
Privats 52 242 7.318 44 0 7.362
Art dramàtic 1 (2) 146 0 0 0 282
Arts plàstiques i disseny 28 753 0 717 4.952 5.669
Públics 24 683 0 678 4.412 5.090
Privats 4 70 0 39 540 579
Estudis superiors de disseny 8 0 (3) 0 0 0 373
Públics 7 0 0 0 0 345
Privats 1 0 0 0 0 28
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 136
Idiomes (4) 32 513 0 0 0 43.004
Esports 3 117 0 356 0 356
Públics 1 89 0 162 0 162
Privats 2 28 0 194 0 194
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Notes:
(1) Conservatoris i escoles de música.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes oficials presencials, no presencials i lliures.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.